• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400090906883
  • خبرنگار : 50130

تشریح آخرین وضعیت پروژه های تولید مسکن در استان کردستان

تشریح آخرین وضعیت پروژه های تولید مسکن در استان کردستان

ایسنا/کردستان معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه های تولید مسکن از جمله نهضت ملی مسکن همزمان با ساسر کشور در استان خبر داد.

مصطفی رضایی گفت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و بر اساس مطالعات طرح مصوب مسکن و آخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع ۸۷هزار و  ۲۳۹واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است.

وی افزود: ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در۳نوبت انجام و تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد ۵۰درصد برای متقاضیان انجام شده است و در شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب و بر اساس زمان واریز وجه در پروژه های مختلف در حال جانمایی است.

رضایی افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن نیز طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هر شهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده و متقاضیان واجد شرایط می توانند ثبت نام کنند که در استان کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد ۲۵۰۰خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ ۱۰/۰۷/۱۴۰۰ در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان، تنها ۱۰۷۴ واحد باقیمانده است که از این تعداد ۲۱۳ واحد خودمالک، ۱۲۱ واحد در قالب تعاونی و ۵۴۰ واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه و۲۰۰واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی های لازم با دستگاه های خدمات رسان و تعهد این دستگاه ها ان شاالله عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل و ان شاالله پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha