• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400090704752
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور تاکید کرد

لزوم اهتمام ویژه برای تحقق دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی

لزوم اهتمام ویژه برای تحقق دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور بر لزوم اهتمام ویژه برای تحقق دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز در سطح دنیا دانشگاهی که بخواهد نافع، اثرگذار و نسل چهارم باشد، دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، دکتر جهان‌بخش در نشست مشترک مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، بسیج اساتید و مسئولان پایگاه های حوزه مقاومت بسیج شهید شهریاری کارکنان دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: فعالیت‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌هایی است که به نقش آفرینی همه بازوان فرهنگی کشور نیاز دارد و برای تحقق این امر، نباید قائل به مرزبندی‌های سازمانی بود؛ چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به معیارهای بنیانگذار آن، بسیجی وار شکل گرفت و در واقع ازآنجا که همه ما با روحیه بسیجی عجین شده‌ایم، همه بسیجی هستیم حتی اگر خلافش ثابت شود و باید در این مسیر صادقانه، خالصانه و با اتحاد گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های اجتماعی کشور و هدایت‌گری جامعه، افزود: رسالت پیامبر مکرم اسلام(ص)، بعد از معراج زمانی تکمیل می‌شود که برای هدایتگری و روشنگری به جامعه برگردد و از همین منظر دین مبین اسلام نسبت به دیگر ادیان گذشته متفاوت بوده و کامل‌تر است.

دکتر جهان‌بخش هدایتگری و روشنگری را جزو لاینفک اقدامات فرهنگی دانست و با اشاره به چهار رکن الگوی مدیریتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ایمان به هدف، ایمان به روش، ایمان به جامعه و ایمان به خدا  از مهم‌ترین ارکان مدیریت حضرت امام خمینی(ره) بودند که نقش بسیار موثری در تحقق رسالت اجتماعی و روشنگری مردم داشتند.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه روشنایی فرهنگی و علمی اشاره کرد و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، پیوند بین علم و فرهنگ علمی نافع و بسیار ارزشمند است و ما باید آن را سرلوحه برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و کارکنان و همچنین مدیران فرهنگی را بازوان توانمندی دانست که باید دست به دست هم داده و با احیای فعالیت‌های اجتماعی، در روشنگری و هدایت فرهنگی مثمرثمر باشند.

وی با تاکید بر لزوم جایگزینی واژه ترویج فرهنگی و هدایتگری فرهنگی به جای فرهنگ‌سازی اظهار کرد: فعالان فرهنگی وظیفه ترویج و هدایتگری فرهنگی را که در ذات دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده، برعهده دارند و از این رو باید برای این منظور و تامین زیرساختهای فرهنگی تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر جهان بخش در پایان رسیدن به خودباروی را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به خودباوری باید نه تاسف بخوریم و نه خوشبخت باشیم؛ بلکه با تمام قوا و با اتکال به خداوند متعال، برای تحقق اهداف فرهنگی و دستیابی به جایگاه پاسخگویی اجتماعی تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha