• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400090201075
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

لزوم اتخاذ رویکرد «کاوشگری» در فرآیند یاددهی-یادگیری

لزوم اتخاذ رویکرد «کاوشگری» در فرآیند یاددهی-یادگیری

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بر لزوم اتخاذ رویکرد تعاملی و کاوشگری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در آیین افتتاحیه مرحله کشوری «پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری» که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره «کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری» است، اظهار کرد: امروزه مفهوم یادگیری به یک فن تخصصی تبدیل شده است، لذا نیازمند برگزاری جشنواره‌هایی هستیم که نوآوری در عرصه یادگیری را دنبال می‌کنند و مجالی برای نشان دادن توانمندی های حرفه ای معلمان و در میان گذاشتن یافته ها را فراهم می سازند.

وی با بیان این که ‌نمونه‌های برتر تدریس همکاران سراسر کشور در شبکه شاد به عنوان یک گنجینه بزرگ در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، تصریح کرد: آغاز برانگیزاننده تدریس، سناریو و طرح ریزی فرایند یادگیری، نحوه مواجهه با متن و تصاویر کتاب درسی، فعالیت ها و پرسش های کتاب، تکالیف و همچنین جلوه‌های یادگیری نکاتی است که در این تدریس ها می توان ارزیابی نمود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امانی طهرانی با بیان این که در یادگیری فعال باید از رویکرد انتقالی فاصله بگیریم و به سمت رویکرد تعاملی و کاوشگری پیش برویم، تصریح کرد: این تغییر رویکرد باید در آموزش مجازی و سامانه شاد نیز استمرار یابد. لذا برای ایجاد یادگیری فعال در دانش آموزان نباید در آموزش مجازی تنها رویکرد انتقالی را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha