• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072519206
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک مدیر مسوول در وزارت آموزش و پرورش:

توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی در کشور در دستور کار است

توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی در کشور در دستور کار است

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی این وزارتخانه برای توسعه پژوهش‌سراها در مدارس کشور خبر داد.

نادر کریمی‌بیرانوند ۲۵ مهرماه در نشستی با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: گروه‌های آموزشی در اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش قرار دارند.
وی بر لزوم هماهنگی بیشتر بین معاونت متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش و گروه های آموزشی تاکید و تصریح کرد: درصورت هماهنگی گروه‌های آموزشی و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین معلمان و معاونت آموزش متوسطه، شاهد اتفاق‌های خوبی در استان خواهیم بود و در نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بر ضرورت تقویت گروه‌های آموزشی و کیفیت‌بخشی پژوهش‌سراها تصریح شده است.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: مهارت‌آموزی، توانمندسازی معلمان، مدرسه تراز و تدوین نقشه راه و.. از موضوعات مهم در معاونت‌ آموزش متوسطه آموزش و پرورش در استان‌هاست.

وی از سمنان به عنوان استانی کم‌جمعیت؛ اما مؤثر نام برد و گفت: سمنان استانی کم‌جمعیت اما مؤثر، استراتژیک و با ظرفیت‌های متعدد بوده و خوشبختانه آموزش و پرورش استان نیز در حوزه تعاملات برون‌سازمانی، موفق عمل کرده است.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به بخشی از مهمترین موفقیت‌های آموزش و پرورش سمنان افزود: استان سمنان در عرصه‌های مختلف و از جمله فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی، آموزشی و... رشدی صعودی داشته است و از همین رو آموزش و پرورش استان نیازمند نگاه ویژه مقامات ملی و استانی است.

وی با اشاره به ارتقاء بسیاری از سامانه‌های اداری در این مجموعه تصریح کرد: با تلاش همکاران برخی از سامانه‌های اداره کل از جمله سامانه تغییر سمت، سامانه اسکان مسافران، سامانه تغذیه کارکنان، سامانه نقل‌وانتقال نیرو و ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، بر مبنای شاخص‌های ارزیابی ارتقاء قابل توجهی یافته است.

 وزیری با بیان این‌که بزرگترین کارخانجات مادر کشور در استان سمنان وجود دارد از راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در این استان خبر داد و اظهار کرد: قرار است که در این هنرستان‌ها در کنار علم‌آموزی به مهارت‌آموزی توجه ویژه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha