• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400083023123
  • خبرنگار : 50381

دانشگاه و مرکز رشد و فناور جهرم تفاهم کردند

دانشگاه و مرکز رشد و فناور جهرم تفاهم کردند

ایسنا/فارس دانشگاه جهرم و مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله کردند.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه جهرم در گفت‌وگو با ایسنا فارس در این خصوص گفت: این تفاهم‌نامه برای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات استعداد و توانایی اعضای هیئت علمی دانشگاه جهرم و رفع نیازهای صنعتی پژوهشی مطالعاتی مرکز رشد منعقد شده است.

محمدحسن همت پور گفت: این تفاهم‌نامه در قالب طرح فرصت مطالعاتی در حوزه‌های مختلف فنی و صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای رشد کارآفرینی دانشجویان توسط مرکز رشد است.

وی افزود: از جمله موضوعات مورد تفاهم مشترک؛ امکان بازدید از مراکز رشد آزمایشگاه و واحدهای علمی پژوهشی طرفین بر طبق قوانین مرکز رشد و دانشگاه، ارائه مشاوره دانشگاه به واحدهای فناور مرکز رشد بر اساس ضوابط و مقررات، استفاده متقابل از کتابچه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی یکدیگر طبق ضوابط و مقررات و همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌هاست.

همت پور همچنین گفت: انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز طرفین و برگزاری جلسات تخصصی در حیطه‌ی موضوعات طرفین از دیگر موارد این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه بر همکاری‌های دو‏جانبە به منظور ایجاد و تقویت ارتباطات آموزشی و پژوهشی بین این دو مرکز علمی-پژوهشی تاکید شده است. همچنین در این تفاهم‌نامه، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، کمک به پایان‌نامه‌های دانشجویی، مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و برنامه‌های پژوهشی مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

همتی گفت: پیش از این نیز دفتر ارتباط با صنعت تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی جهرم منعقد کرده بود.

وی با بیان اینکه هر چقدر تعامل بین دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی افزایش یابد، دستاوردهای حاصل از آن برای جامعه ارزشمند خواهد بود، افزود: گذراندن فرصت مطالعاتی استادان دانشگاه جهرم در واحدهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به خصوص در رشته‌های علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی علوم و صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و فیزیولوژی ورزشی از اهداف تفاهم‌نامه با دانشگاه پزشکی بود که می‌تواند در پیشبرد اهداف علمی تبادل تجربیات و افزایش کیفیت تحقیقات بسیار موثر باشد.

به گفته همت‌پور، این تفاهم‌نامه در ۶ بند به امضا دکتر کامبیز مینایی، رئیس دانشگاه جهرم و مهندس مجتبی دوراندیش، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور جهرم رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha