• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070504049
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی تا دستگیری سارقین در داراب

از توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی تا دستگیری سارقین در داراب

ایسنا/فارس توقیف موتور سیکلت قاچاق، کشف هروئین به صورت بلع، کشف مواد افیونی در فسا، اجرای طرح آرامش در استهبان، توقیف ۳ دستگاه لودر و دستگیری سارقین از مهم‌ترین اخبار حوادث امروز استان فارس است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان امروز، ۵ شهریور ماه از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

امیر احسان حجتی در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ لپویی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت فاقد مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۳ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند. 

حجتی تصریح کرد: عزم پلیس در برخورد با قاچاقچیان و هنجارشکنان جدی است و قانون گریزان در انتظار برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس باشند.

کشف هروئین به شیوه بلع در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک کیلو و ۸۰ گرم هروئین به صورت بلع و دستگیری ۲ نفر متهم در این شهرستان خبر داد.

شیر محمد شیخی با اشاره به هوشیاری پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان، گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قیروکارزین با اقدامات فنی مطلع شدند در یکی از محورهای مواصلاتی سوداگران مرگ در حال جا به جایی مواد مخدر هستند که در همین راستا به یک خودرو پژو پارس مظنون و آن را متوقف و جهت بررسی به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی از وجود مواد مخدر در معده فرد راننده و سرنشین مطلع و پس از مراحل تخلیه، یک کیلو و ۸۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین را کشف کردند.

شیخی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمین مواد مخدر را از شهرهای جنوبی کشور بلع و قصد انتقال به شیراز داشته‌اند که با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.

کشف بیش از نیم تن مواد افیونی در فسا در نیمه اول سال جاری

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۶۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ در این شهرستان خبر داد.

فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: در سال جاری با هدف تنگ شدن عرصه بر سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر، طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۵۷ کیلو و ۱۲۳ گرم انواع مواد مخدر را از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی به توقیف ۲۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و موتورسیکلت در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: در مدت گفته شده ۲۱ نفر قاچاقچی و ۹۹ نفر خرده فروش دستگیر و روانه دادسرا و ۴۲ فرد معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز مربوطه تحویل شده است. 

آراوند از همکاری و مشارکت شایسته مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: اعتیاد و مواد مخدر هزینه‌های زیادی را به خانواده و جامعه تحمیل می‌کند که ضروری است آحاد مختلف جامعه در این زمینه هوشیار بوده و با افزایش آگاهی، نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد نزدیکان و تنگ کردن عرصه بر سوداگران مرگ به خوبی ایفا کنند. 

اجرای طرح آرامش در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در اجرای طرح آرامش، ۲۲ معتاد متجاهر و خرده فروش از سطح معابر عمومی و نقاط آلوده شهرستان جمع آوری و دستگیر شدند.

حسین اکبرپور بیان کرد: طرح آرامش با هدف پاکسازی نقاط آلوده به توزیع مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر و همچنین خرده فروشان در شهرستان استهبان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس ۵ معتاد متجاهر را از سطح تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و نقاط آلوده جمع آوری و ۱۷ خرده فروش نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه و پاتوق آنان حدود ۴۸۶ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کردند.

اکبرپور با اشاره به استمرار اجرای این‌گونه طرح‌های انتظامی در سطح شهرستان، بیان کرد: اجرای این طرح رضایت و خشنودی شهروندان را به همراه داشت.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف وانت پراید و کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

عباس فرجامی نژاد بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی کوار در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از بازرسی از خودرو یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف ۳ دستگاه لودر در امر خاکبرداری غیرمجاز در قیرو کارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف ۳ دستگاه لودر که در امر خاکبرداری غیرمجاز فعالیت داشتند؛ خبر داد.

شیرمحمد شیخی با اشاره به سوء استفاده افراد سودجو که برای رسیدن به منافع شخصی خود اقدام به غارت سرمایه ملی می‌کنند، اظهار کرد: مجموعه انتظامی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با متجاوزان حریم منابع طبیعی برخورد قانونی می‌کند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۳ دستگاه لودر که در حال تخریب اراضی ملی بودند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار متر مکعب خاک از بستر رودخانه مبارک‌آباد توسط ۳ دستگاه لودر به صورت غیرمجاز برداشت شده است، گفت: دستگاههای مورد نظر توقیف و رانندگان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقین اماکن خصوصی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقین حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر داراب، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده منجر به شناسایی ۲ نفر سارق شد، گفت: مامورین ضمن هماهنگی قضایی متهمین را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

نوشاد با بیان اینکه در بررسی فنی پلیس سارقین به ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی  اقرار و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، از شهروندان درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha