• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082721703
  • منبع : نمایندگی زنجان

وزیر راه و شهرسازی:

طرح توسعه فرودگاه زنجان وارد فاز مطالعاتی می‌شود

طرح توسعه فرودگاه زنجان وارد فاز مطالعاتی می‌شود

ایسنا/زنجان وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح توسعه فرودگاه زنجان وارد فاز مطالعاتی می‌شود.

رستم قاسمی، امشب (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر امروز در بخش حمل و نقل شامل راه‌آهن، فرودگاه و جاده ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ۸۰۰ میلیارد تومان آن به احداث خط دوم راه آهن زنجان به قزوین اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی از پروژه دو خطه کردن محور زنجان - قزوین در گذشته به شکل نمادین افتتاح شده است، عنوان کرد: اما در واقعیت این محور قابلیت تردد ندارد.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه توسعه باند فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح برخی مشکلات فنی دارد که مورد بررسی قرار گرفته و منابع برای انجام فاز مطالعات این امر تامین می‌شود.

این مسئول از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور کبودرآهنگ - قیدار - همدان خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز برای محور کلور - درام پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی استان زنجان و لزوم توسعه محورهای بزرگراهی برای اتصال به استان‌ها تصریح کرد: محورهای بزرگراهی بین سه استان هم‌جوار در دست اقدام است اما با اعتبارات جاری در کشور سال‌های زیادی طول خواهد کشید که این راه‌ها به سرانجام برسد. طبق جلسات برگزار شده در این سفر، مقرر شد منابع را از روش دیگر از جمله سرمایه‌گذاری تامین کنیم تا در مدت سه سال این اتصال صورت گیرد؛ چراکه جنبه اقتصادی مهمی را برای انتقال تولیدات این استان‌ها به همراه خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه ما امروز در استان زنجان ۲۶ هزار واحد مسکونی را کلنگ زدیم، ادامه داد: این کار نمادین نبود؛ چراکه احداث مجتمع‌ها، طراحی نقشه‌ها، تأمین و تسطیح زمین‌ها و انتخاب در این استان انجام شده و شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها در سال‌های آینده خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای فاز دوم جهش تولید مسکن بحث‌های فصلی انجام دادیم. در برخی شهرهای دارای کمبود زمین، احتمالاً زمین‌های اطراف شهر را به محدوده ببریم. برخی از پروژه‌ها نیز به بافت‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha