• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400082620476
  • خبرنگار : 50176

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان:

تربیت ۲ هزار حافظ/ ۲۰۰ مهد قرآنی راه‌اندازی شده است

تربیت ۲ هزار حافظ/ ۲۰۰ مهد قرآنی راه‌اندازی شده است

ایسنا/لرستان معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با اشاره به اینکه تربیت ۲ هزار حافظ توسط سپاه استان در حال انجام است، افزود: ۲۰۰ مهد قرآنی توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) راه‌اندازی شده است.

مجید سوری در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در لرستان، اظهار کرد: بیش چهار دهه از عمر نهاد مقدس بسیج می‌گذرد و باید دستاوردهای این نهاد مقدس را برای مردم تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را در مقطعی صادر کرد که لانه جاسوسی آمریکا  تسخیر شده و آمریکا ایران را تهدید کرده بود، افزود: معمار کبیر انقلاب فرمان تشکیل بسیج را برای مقابله با این تهدید صادر کرد به بیانی دیگر بسیج از دل تهدیدها ایجاد شد.

سوری با یادآوری اینکه اگر بسیج نبود سرنوشت کشور طور دیگری رقم می‌خورد چراکه ارتش ما ارتش آماده‌ای نبود و سپاه تازه شکل گرفته بود، افزود: بسیج مردمی بود و سرانجام دفاع مقدس را جوری رقم زد که منجر به افتخار شد و امروز در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور است تجلی حضور بسیج را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج خود مردم است که در قالب بسیج سازماندهی شده‌اند یکی از رویکردهای بسیج رویکردی مردم‌محوری در راستای تفویت نظام اسلامی ایران برشمرد و گفت: در عرصه محرومیت‌زدایی شاهد فعالیت عظیم بسیج هستیم و آنچه لازم است در مناطق محروم انجام شود به واسطه بسیج یازندکی در حال انجام است.

سوری با یادآوری اینکه ۳۶ محله حاشیه‌نشین استان لرستان تخت پوشش بسیج است و فعالیت‌ها تا به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر بسیج رویکرد تربیتی است که در این راستا حلقات صالحین با محتوای بصیرتی، دینی، معرفتی و قرآنی برای خودسازی جوانان بسیجی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان به فعالیت ۴ هزار حلقه صالحین در استان اشاره کرد و با اشاره به راه‌اندازی ۲۰۰ مهد قرآنی توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، اضافه کرد: تربیت ۲ هزار حافط قران در دستور کار سپاه لرستان است.

وی فعالیت گردان‌های بیت‌اللمقدس، گشت‌های رضویون و گردان‌های کوثر را در راستای رویکرد امنیتی بسیج دانست و با اشاره به اینکه رویکرد دیگر بسیج حضور در اقشار مختلف است، افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی کارهای بزرگی صورت گرفته به طوری‌که در یک مورد بسیج سازندگی لرستان ۵۰۰ طرح اجرایی کرده که در این راستا ۱۴۵۰ طرح اشتعالزایی ایجاد شده است.

سوری به اجرای ۳۰۰ یادواره شهدا و طرح آبروی محله در استان اشاره کرد و با اشاره به اینکه کنگره شهدای لرستان در دست اقدام است، افزود: در حوزه علم و فناوری ۱۱ مرکز رشد و یک پارک علم و فناروی با هدف حمایت از نخبگان بسیجی و تبدیل ایده آنان به محصول فعالیت دارند کمااینکه محصولات مراکز رشد بسیج لرستان در سطح ملی هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با یادآوری اینکه در حوزه ورزش کمبود رسانه ورزشی در استان مشهود است که در این حوزه توسط سپاه لرستان ۸۰ سانتیمتر به سرانه ورزشی استان اضافه شد، اظهار کرد: در هفته بسیج رزمایش سراسری خدمت مومنانه، اعزام کاروان‌های جهادی به مناطق محروم، تکریم شهدای سلامت و افتتاح بیمارستان صحرایی در منطقه شاهیوند اجرا می‌شود.

وی افتتاح مراکز رشد و نوآوری بسیج، رزمایش اقتدار بسیجیان با حضور ۱۳ هزار بسیجی، اجتماع خادمین راهیان نور در گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در لرستان اعلام کرد و گفت: افتتاح ۵۰۰ مسکن مددجویان کمیته امداد، ۲۱ کیلومتر کانال آب‌بر و کارکاه تولید قطعات بتوتی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در لرستان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha