• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400081813583
  • خبرنگار : 50177

معاون پژوهشی خبر داد:

رشد ۴۲۸ درصدی تعداد مقالات دانشگاه لرستان در پایگاه استنادی "web of science"

رشد ۴۲۸ درصدی تعداد مقالات دانشگاه لرستان در پایگاه استنادی "web of science"

ایسنا/لرستان معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: تعداد مقالات نمایه شده این دانشگاه در پایگاه استنادی (WOS) رشدی ۴۲۸ درصدی داشته است.

دکتر محمد فیضیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه تعداد مقالات پر استناد (Highly-Cited) نمایه شده در پایگاه استنادی  Web of Science  (WOS) در سال گذشته هشت مورد بوده و این درحالیست که این رقم در سال ۱۳۹۲ صفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد استنادهای دریافتی در پایگاه استنادی Web of  Science  (WOS) در سال ۹۲، ۸۲۰ مقاله بوده است و در سال گذشته این تعداد ۶۵۱۶ مورد بوده که رشد ۶۹۴.۶۳ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: همچنین تعداد مقالات نمایه شده این دانشگاه در پایگاه استنادی (WOS) رشدی ۴۲۸.۷۶ درصدی داشته است.

 معاون پژوهشی دانشگاه لرستان با اشاره به تعداد مقالات منتشر شده در مجلات Q۱، Q۲، Q۳ و Q۴ براساس پایگاه Incites گفت: تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات ۳۲۷ مورد بوده که ۹۸ مورد در مجلات Q۱ و مابقی در مجلات Q۲، Q۳ و Q۴ منتشرشدند.

فیضیان بیان کرد: درصد همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان براساس پایگاه Incites، سال ۹۹ نسبت به سال ۹۲، سه برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه لرستان در پایگاه استنادی Scopus در سال ۹۹، که ۴۳۷ مقاله بوده ۲۹۷.۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد، اضافه کرد: همچنین تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه لرستان در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC در سال ۹۹، ۵۵۰ مورد بوده که رشد ۲۹۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: این دانشگاه براساس گزارش فدراسیون سرآمدان علمی کشور حائز رتبه هفت در بین ۴۷ دانشگاه کشور شده است.

فیضیان با بیان اینکه ۳۶۰ نفر سال گذشته در دوره‌های مهارت افزایی در صنعت آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند، بیان کرد: همچنین تعداد قراردادهای تحقیقاتی برون دانشگاهی (ارتباط با صنعت، جامعه و کارآفرینی) ۲۲ مورد بوده که رشد ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ قراردادهای تحقیقاتی برون دانشگاهی (ارتباط با صنعت، جامعه و کارآفرینی) دانشگاه لرستان ۱۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۰۲ رسال بوده که رشد ۱۲.۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳۹ هیات علمی در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند که درمقایسه با سال ۹۲ که ۲۳۸ نفر بودند رشدی ۴۲.۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

فیضیان گفت: تعداد اعضای هیات علمی زن در این دانشگاه ۵۲ نفر و تعداد دانشجویان بین‌المللی ۱۵۳ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha