دکتر پرویز انصاریراد در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، در اواخر اسفند ماه دو سال گذشته، کلاسهای دانشگاه فرهنگیان نیز مانند دانشگاههای دیگر به سمت مجازی شدن رفت و خوابگاهها تعطیل شد.
وی ادامه داد: از آنجا که دانشگاه فرهنگیان تربیت محور و شبانهروزی است ، به همین دلیل شرایط کرونایی ایجاب میکرد که با دانشجویان ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند آرامش و سلامتی روح و روان خود را حفط کنند و در فرآیند آموزش مجازی آسیب نبینند، لذا طرحی در هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسید که طرح ارائه "مشاوره تلفنی، آنلاین و آفلاین" به دانشجو معلمان در سراسر کشور بود.
دکتر انصاریراد در رابطه با نحوه اجرای این طرح در دانشگاه فرهنگیان افزود: دراین طرح طی ۲ سال اخیر، اعضای هیات علمی دانشگاه که تخصصهای روانشاسی و مشاوره داشتند و اکثر آنها دارای پروانه نظام روانشاسی بودند، انتخاب شدند و به آنها برنامه داده شد. این اساتید طبق برنامه با دانشجویان تماس میگرفتند و به صورت انفرادی یا گروهی به دانشجویان خدمات مشاورهای ارائه میدادند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تربیت محور بودن این دانشگاه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیت محور است و با هدف اینکه از تربیت دانشجو معلمان غافل نشویم، این خدمات مشاورهای ارائه شد و استقبال بسیار خوبی نیز از این طرح صورت گرفت.
دکتر انصاری راد با بیان اینکه در این طرح با شناسایی مشکلات روحی و روانی دانشجویان از بروز بسیاری از آسیبها جلوگیری شد، گفت: طی ارائه این خدمات مشاورهای از بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی جلوگیری کردیم تا دانشجویان دچار افسردگی نشوند و روحیه داشته باشند که در این راستا ورزش را نیز در برنامههای دانشگاه گنجاندیم و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان برنامههای ورزش در خانه، کاریکاتورها و طنزهای ورزشی فرهنگی را به دانشجویان ارائه داد.
وی با اشاره به کسب رتبه بخش مشاوره و همیاران سلامت دانشگاه فرهنگیان در کل کشور اضافه کرد: دانشجویان ما در برنامههای دانشجویی وزارت علوم شرکت کردند و موفق شدند رتبههای برتر را کسب کنند.
دکتر انصاریراد با بیان اینکه این طرح در ۳۱ استان انجام میشود، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی در این طرح شرکت کردهاند و در پاییز سال جاری نیز اقداماتی در حال انجام است و معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارائه خدمات به صورت تلفنی، برخط و برون خطی در تلاش است تا تمام نیازهای مشاورهای دانشجومعلمان را در دانشگاه تامین کند که دیگر نیاز نباشد مراجعان برای دریافت خدمات مشاورهای به چند مرکز مختلف مراجعه کنند.البته دانشگاه از نطر مسائل مالی و معنوی از اساتید فعال در این طرح حمایت کرده است.
انتهای پیام
نظرات