• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400081612150

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

اختصاص ۲,۵ میلیارد تومان اعتبار به سالمندان خراسان شمالی

اختصاص ۲,۵ میلیارد تومان اعتبار به سالمندان خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ویژه سالمندان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

مجید الهی‌راد، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمام این اعتبار برای سالمندان هزینه شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی گفت: این اعتبار در سرفصل‌های تهیه بسته‌های بهداشتی و درمانی برای سالمندانِ زمین‌گیر و کمک‌هزینه معیشت برای خانوارهای دارای سالمند صرف شد.

وی به اقدامات اخیر کمیته امداد جهت حمایت از خانوارهای سالمند اشاره و اظهار کرد: به‌تازگی تیمی متشکل از امدادگران بسیجی برای ساخت منازل سالمندان به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شدند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ماهانه این نهاد بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب مستمری و کمک‌ معیشت به‌حساب این خانوارها واریز می‌کند، اظهار کرد: تهیه وسایل مورد نیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالمندان از دیگر خدمات این نهاد به این جامعه هدف است.

الهی‌راد شمار خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۶۳ هزار و ۸۴۰ خانوار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمندان بالای ۶۰ سال هستند.

وی افزود: از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی ۲۰ هزار و ۴۳۸ خانوار روستایی و ۱۰ هزار و ۸۸۵ خانوار شهری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha