• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403041510483
  • خبرنگار : 50046

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

انگشت رای اولی‌های خراسان شمالی رنگ انتخابات گرفت

انگشت رای اولی‌های خراسان شمالی رنگ انتخابات گرفت

ایسنا/خراسان شمالی رای اولی‌ها، امروز اول تکلیفشان که رای دادن بودن را انجام دادند و پای صندوق‌های رای آمدند. امید به آینده‌ای روشن در نگاه و حرفهایشان موج می‌زد و همه آن‌ها پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند تا تکلیف سیاسی خود را نسبت به کشور ادا کنند.

گذشت دورانی که برخی رای اول را رای زیاد مهم نمی‌دانستند، امروز رای اولی‌ها، رای پرقدرت‌اند. رای پر قدرت فراتر از یک رای است چون هم متعصب است و هم رای‌ساز.

تابستان رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۳طراوتی از نوع شور و اشتیاق حضور را به همراه دارد تا با انتخابی نو و آگاهانه سرنوشتی درخشان را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

نخستین مُهر حضور در تابستان ۱۴۰۳ برای رای اولی‌ها ثبت می‌شود و این حضور نه تنها در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد ماند بلکه نتیجه و ثمره این انتخاب نو دوره‌ای چهار ساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

البته که انتخاب، همیشه اقدامی مهم و تاثیرگذار در زندگی افراد است، اما مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم و گرامی است چراکه جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا مُهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین بار در زندگی خود به ثبت برسانند.

آزمون سیاسی رای اولی‌ها حضور و مشارکت در انتخابات است که با انتخاب آگاهانه خود فرد اصلح را انتخاب می‌کنند و هر رای آن‌ها تبدیل می‌شود به تیری در قلب دشمنان و موجب می‌شود تا قامت آن‌ها خمیده‌تر از هر زمان دیگری شود و ایران عزتمند نسبت به هر زمان دیگر قدرتمند شود.

امسال نیز همانند سایر دوره‌های انتخاباتی رای اولی‌های خراسان شمالی با حضوری پرشکوه و پر از شعور پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند تا نقشه دشمنان را نقش برآب کنند.

هر کدام از رای اولی‌ها رای خود را تاثیرگذار می‌دانند و خود را شریک در سرنوشت کشورشان اعلام می‌کنند.

از قدیمی‌ترها در مورد اولین رای‌شان پرسیدم، یک نفر سال ۵۸، ۱۷ ساله و اولین انتخابش شرکت در رفراندم نظام جمهوری اسلامی بود.

دیگر رای دهنده می‌گوید: آن موقع ۲۰ سال داشتم و از آن زمان تاکنون در همه انتخابات‌ها شرکت کرده‌ام.

۴۰ هزار نفر در  خراسان شمالی رای اولی هستند.

در خراسان شمالی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۹۲۷ شعبه اخذ رای برپا شده است که از این تعداد  ۶۱۳ شعبه اخذ رای ثابت و بقیه سیارند. همچنین ۴۲۲ شعبه شهری و بقیه روستایی‌ هستند.

انتخابات در بیش از ۱۵۰۰ نقطه سیار و ثابت در این استان برگزار می‌شود و ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی در انتخابات این استان مشارکت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha