• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400081209589
  • خبرنگار : 50177

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان:

شاهد کاهش تعامل بین معلمان و دانش‌آموزان هستیم

شاهد کاهش تعامل بین معلمان و دانش‌آموزان هستیم

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت: در فضای کنونی شاهد کاهش تعامل بین معلمان و دانش‌آموزان هستیم.

حجت الله مومنی، در سومین نشست تخصصی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش‌آموزان که به همت مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی و ظهور این پدیده در دستگاه تعلیم و تربیت همه را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه فردی، فضای مجازی سبب ایجاد استرس، اضطراب، وابستگی به این فضا، کاهش انگیزه، مشکلات جسمی و چاقی دانش‌آموزان شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت: تغییر در الگوی خواب دانشآموزان یکی دیگر از پیامدهای فضای مجازی است.

مومنی افزود: خانواده به عنوان یک نهاد، شریک دستگاه تعلیم و تربیت است و در این شرایط کرونا تاثیرپذیری پیدا کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه در مقطع ابتدایی و به ویژه دانش آموزان پایه اول ضربه شده و ارسال تکالیف یادگیری پراهمیت تر از محتوی و متن شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه متاسفانه شاهد سبک فرزندپروری نامناسب هستیم و مادران شاغل نیز نظارت کافی بر فضای مجازی دانش‌آموز خود را ندارند، افزود: در این فضا شاهد کاهش تعامل بین معلمان و دانش‌آموزان هستیم.

مومنی گفت: متاسفانه بستر مناسب برای محتواهای آموزشی درآموزش و پرورش وجود ندارد و درصد بالایی از معلمان شرایط را درک نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha