• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081107860
  • خبرنگار : 71516

نشست سه جانبه وزرای خارجه الجزایر، لیبی و تونس/آمادگی نیجر،چاد و سودان برای خروج از لیبی

نشست سه جانبه وزرای خارجه الجزایر، لیبی و تونس/آمادگی نیجر،چاد و سودان برای خروج از لیبی

وزرای خارجه الجزایر، لیبی و تونس طی نشستی در پایتخت الجزایر آخرین تحولات لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر، "نجلاء المنقوش"، وزیر خارجه لیبی و "عثمان الجرندی"، وزیر خارجه تونس طی دیداری در پایتخت الجزایر آخرین تحولات اوضاع در لیبی و تلاش‌ها برای پیشبرد روند امنیتی و نظامی برای حل بحران را مورد بررسی قرار دادند.

این وزرا از نشست موفق درباره ثبات لیبی در طرابلس که ۲۱ اکتبر با مشارکت طرف‌های بین المللی برگزار شد و روش جدیدی را در تعامل با اوضاع لیبی براساس شراکت فعال و مسئولیت مشترک در پیش گرفت، تقدیر کردند.

آن‌ها آمادگی خود را برای ادامه حمایتشان از طرح ثبات لیبی و کمک گرفتن از حمایت بین المللی برای تحقق اهداف و حفظ امنیت و ثبات لیبی و کشورهای همجوار اعلام کردند.

این وزرا درباره نشست‌های آتی به ویژه نشست پاریس تبادل نظر کرده و بر نقش اصلی لیبی به عنوان شریک اصلی در این نشست تأکید کردند.

این وزرا همچنین بر عزم و اراده خود برای ادامه تلاش‌های مشترک از طریق همکاری با تمام کشورهای همجوار برای آمادگی و موفقیت انتخابات و متحد کردن نهادها و اخراج مزدوران و نیروهای خارجی تأکید کردند.

از سوی دیگر کمیته نظامی مشترک در لیبی اعلام کرد که نیجر، چاد و سودان آمادگی خود را برای همکاری جهت اخراج مزدورانشان از لیبی اعلام کردند.

طی نشستی که میان اعضای کمیته نظامی و نمایندگان این کشورها در قاهره با حضور یان کوبیس، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی برگزار شد مذاکرات بر راه‌های اخراج مزدوران آفریقایی از خاک لیبی متمرکز بود.

این کمیته اعلام کرد: سودان، نیجر و چاد آماده‌اند تا برای اخراج افراد مسلحی که دارای تابعیت این کشورها هستند همکاری کنند.

در این نشست بر لزوم ایجاد کانال‌های ارتباطی دائمی و فعال درباره این موضوع تأکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha