• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400080503930
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل راه وشهرسازی استان انتقاد کرد:

کمیسیون ماده ۱۰۰ منبع درآمدی برای شهرداری‌های لرستان

کمیسیون ماده ۱۰۰ منبع درآمدی برای شهرداری‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰  منبع درآمدی برای شهرداری‌های استان شده است.

وحید کرم‌الهی عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اولین و سنگین‌ترین دستگاه اداری استان به لحاظ تنوع کار و کثرت فعالیت هستیم، اضافه کرد: به دلیل مسائل حقوقی، گستردگی کار و توقعات به حق مردم، در این اداره کل فعالیت‌های سنگین و پراسترس داریم.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با بیان اینکه در این دستگاه جا دارد حوزه روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین رسانه‌ها و مدیران در این اداره‌کل در حد معاونت تعریف شود، بیان کرد: همچنین باید از یک کانال آزاد، بدون سانسور و منصف مشکلات مردم انعکاس داده شود و دفاعیات ما نیز را نیز به شهروندان انتقال دهند.

کرم‌الهی تصریح کرد: حل مشکلات نیازمند یک عزم و اراده جمعی باشد تا بتوان بر آنها فائق آمد.

کمیسیون ماده ۱۰۰  منبعی برای درآمد برای شهرداری‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان در خصوص ناهنجاری‌هایی که در ساختمان‌سازی در استان و شهرهای آن وجود دارد، گفت: ناهنجاری‌هایی در ساختمان‌ها وجود دارد. نباید پله و درب واحد مسکونی و ... قسمت عمومی را اشغال کند.

کرم‌الهی با اشاره به اینکه یکی از معضلات در استان ساختمان‌های دو نقشه‌ای است و در این راستا کمیسیون ماده ۱۰۰ باید برخورد و نسبت به تخریب اقدام کند، بیان کرد: متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ به یک منبع درآمد برای شهرداری‌ها تبدیل شده و همه اینها ریشه در مسائل فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: نقشه‌هایی که در آن‌ها تمامی جزئیات قانونی و فنی رعایت و پیاده شده ملاک صدور پروانه در شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در ساخت و سازهای ساختمانی باید ۶۰ درصد مساحت زمین ساخته و مابقی مساحت موجود صرف فضای آزاد دسترسی‌ها و فضای سبز شود و این درحالیست هیچ کس این موضوع را رعایت نمی‌کند.

اعتبارات بازآفرینی محدود بوده و به هیچ وجه متناسب با حجم کار نیست

وی در خصوص آخرین  انجام طرح بازآفرینی شهری در استان گفت: بازآفرینی، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که یکی از موضوعات در این راستا داشتن سند برای ملک است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در بافت‌های فرسوده استان با آن مواجه هستیم این است که اکثر واحدهای موجود در این بافت‌ها، فاقد سند هستند، تصریح کرد: زمانی یک ملکی سند داشته باشد هویت‌می‌گیرد و می‌توان به راحتی طرح‌های بازآفرینی را در محلات آنان اجرایی کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان بیان کرد: متاسفانه اعتبارات بازآفرینی محدود بوده و به هیچ وجه متناسب با حجم کار نیست.

کرم‌الهی با بیان اینکه اعتبار بازآفرینی لرستان در سال ۱۴۰۰، ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این درحالیست که طرح بازآفرینی شهری با این رقم باید در پنج شهرستان خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha