• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400080503628
  • خبرنگار : 50214

نقش مرکز حامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی در یزد

نقش مرکز حامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی در یزد

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: مرکز حامی با حضور روانشناسان و روانپزشکان مجرب میتواند از تشدید آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی جلوگیری کند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» صبح امروز چهارشنبه در دیدار با معاون دادستان یزد اظهار کرد: با توجه به این که دو قشر زنان و کودکان افرادی هستند که بیشترین آسیب را در فضای مجازی دیده‌اند، مرکز حامی نظر به نداشتن رغبت این اقشار در پیگیری قضایی و پرهیز از طرح آن برای حفظ آبرو و ترس از محکوم شدن به یاری آن‌ها می‌شتابد.

وی گفت: در راستای پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی مطرح و آسیب‌هایی که در لایه‌های زیرین زندگی شهروندان بررسی شده است، در مرکز حامی به مشکلات مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ اسرارشان رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه‌دیده یک پناهگاه برای گزارش مشکلات خویش داشته باشند.

صداقت با بیان این که این مرکز بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد و می‌تواند افراد را از افتادن در دام شیادان دور کند، افزود: در مرکز حامی، روانشناسان و روانپزشکان مجرب و برجسته حضور دارند تا از طرح این موضوعات در محیط قضایی و انتظامی و تشدید آسیب‌ها جلوگیری شود.

«محمد نعیمی‌نژاد» معاون دادستان یزد هم در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مرکز حامی با همکاری شهرداری یزد، گفت: در مرکز حامی به مشکلات مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ محرمانگی رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه‌دیده یک مامن برای گزارش مشکلات خویش داشته باشند.

این مقام قضائی بر اجماع ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای آموزش تاکید و بیان کرد: بسیاری از جرائم ناشی از ناآگاهی و کم‌اطلاعی بزه‌دیده شکل می‌گیرد که در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بهترین راهبرد است و در صورت گزارش‌دهی، حفظ محرمانگی و اطمینان و توانمند بخشی بزه دیدگان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha