• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400080402922
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل بهزیستی استان مازندران خبر داد

افتتاح نخستین مرکز توانبخشی معلولین اعصاب و روان بانوان در مازندران

افتتاح نخستین مرکز توانبخشی معلولین اعصاب و روان بانوان در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی استان مازندران از افتتاح نخستین مرکز توانبخشی معلولین اعصاب و روان بانوان در استان خبر داد.

فرزاد گوهردهی در آیین افتتاح نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران روانی مزمن غرب مازندران در چالوس، با بیان اینکه این پنجمین خانه حمایتی مازندران است که توسط بخش خصوصی و خیرین احداث می شود، اظهار کرد: توانبخشی جامعه هدف یکی از اهداف بهزیستی است و ما وظیفه داریم افراد تحت پوشش را که مشکلات اعصاب و روان دارند حالا چه مستمر و چه غیر مستمر توانمند کرده و طوری برخورد کنیم که این افراد به زندگی مستقل و جامعه بازگردند.
وی با اشاره به وجود مراکز اقامتی شبانه روزی با تعداد افراد بیش از ۱۰۰ نفر برای افراد معلول جسمی حرکتی و اعصاب و روان در کشور و استان گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی برای ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف به سمت ایجاد خانه های حمایتی با کمک بخش خصوصی، خیرین و اشخاص حقیقی با تعداد کمتر تا حدود ۱۰ نفر رفته است .
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه با افتتاح این خانه پنجمین خانه حمایتی توانبخشی استان مازندران به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این مرکز در غرب مازندران منحصربه فرد بوده زیرا تنها مرکز توانبخشی معلولین اعصاب و روان بانوان است.
گوهردهی با تاکید براینکه سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند به ۱۴۰ وظیفه خود عمل کند و نیازمند کمک شرکای اجتماعی یا همان موسسات خیریه و اشخاص حقیقی است، بیان کرد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از کسانی که بخواهند چنین مراکزی را تاسیس نمایند حمایت لازم را چه در دادن مجوز و چه سایر خدمات انجام می دهد.
وی با اشاره به ۶۱ هزار معلول جسمی حرکتی، ذهنی و بینایی  در مازندران  ادامه داد: در مجموع ۶ هزار و ۷۰۰ از افراد تحت پوشش استانف دچار معلولیت اعصاب و روان مزمن هستند که از خدمات مستمر این نهاد استفاده می کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با توجه به رویکردی که دارد کمک لازم را به افراد توان خواهی که تمایل دارند در منازل خود نگهداری شوند، انجام می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha