• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080402292
  • خبرنگار : 71496

شاهزاده سعودی: اظهارات الجبری شبیه فیلم "کمدی" بود

شاهزاده سعودی: اظهارات الجبری شبیه فیلم "کمدی" بود

یک شاهزاده عربستانی در توییتی مصاحبه اخیر افسر سابق دستگاه اطلاعات این کشور علیه ولیعهد سعودی را به سخره گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، عبدالرحمان بن مساعد بن عبدالعزیز، شاهزاده سعودی با انتشار توییتی اظهارات اخیر سعد الجبری، افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا را به سخره گرفته و صحبت‌های او را داستان‌های شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی و یک کمدی درجه یک خواند.

همچنین بن مساعد در واکنش به مصاحبه الجبری توییت کرد: الجبری مصاحبه را با یک "توجیه بسیار قانع‌کننده" برای ثروت خود به پایان رساند، برخی مسایل نیازی به دفاع و یا اظهارنظر ندارد، گرچه باید.

این افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد: زمانی که در کانادا در تبعید به سر می‌بردم، (محمد بن سلمان) ولیعهد عربستان یک گروه از مزدوران را برای ترور من فرستاد، من پس از فرار از کشور زمانی که بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به قدرت رسید، هدف ترور قرار گرفتم.

الجبری گفت: یکی از دوستانم به من هشدار داد که احتمال دارد من هم به سرنوشتی مشابه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی که سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم ترور وابسته به ریاض در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، دچار شوم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بن سلمان از او هراسی دارد، گفت: او از اطلاعات من می‌ترسد، اطلاعات من شامل دیدار سال ۲۰۱۴ بن سلمان با محمد بن نایف، رئیس وقت دستگاه اطلاعات حدود سه سال پیش از ولیعهدی بن سلمان است.

همچنین الجبری در این مصاحبه گفت: پیش‌بینی می‌کنم روزی کشته شوم زیرا این کرد تا زمانی که من را مرده نبیند، هرگز آرام نخواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه دو تن از فرزندانش به نام‌های ساره و عمر در عربستان بازداشت هستند، از آمریکا برای آزادی آنها کمک خواست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha