• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400072014030
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب طرح "الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی"

تصویب طرح "الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی"

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء طرح "الزام شهرداری به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی" را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان پانزدهمین جلسه علنی این شورا بررسی طرح " الزام شهرداری به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی" را در دستور کار داشتند که در همین راستا مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در راستای رفع موانع تولید رقابت پذیر و به منظور رضایتمندی در امور شهرسازی از طریق بازنگری و اصلاح فرایندها این طرح ارائه شده است. بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری تهران مکلف است تا اصلاح فرایندهای مرتبط با صدور پروانه و گواهی های ساختمانی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: بازمهندسی فرآیند کلی و فعالیت‌های مرتبط با صدور انواع پروانه و گواهی های ساختمانی، تکمیل فرایند هوشمند سازی سامانه شهرسازی،  کاهش موثر زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی، ساده سازی فرآیند و اقدامات سامانه شهرسازی، پارامتریک اقدامات سامانه شهرسازی و شفافیت و امکان گزارش دهی هوشمند را از نکات مورد توجه در این طرح عنوان کرد.
 
وی ادامه داد: کنترل بهینه عملکرد کاربران سامانه های حوزه شهرسازی شهرداری تهران از دیگر موارد مورد توجه در این طرح است.

عباسی تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است با رعایت رویکردهای فوق نسبت به انجام طرح، ظرف مدت حداکثر یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. ایجاد زیر سامانه کنترل ماندگاری پرونده‌های متقاضی صدور پروانه و گواهی های ساختمانی و تعیین و اعمال زمان ماندگاری پرونده‌ها در مراحل مختلف به تفکیک در کارتابل کاربران معاونت، از وظایف شهرداری است.

وی افزود: بررسی متغیرهای اثرگذار بر ماندگاری پرونده ها به تفکیک کارتابل کاربران معاونت شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، فضای سبز، آتش‌نشانی و مدیران منطقه و امکان گزارش گیری سیستمی از وظایف شهرداری است. حذف امکان بازگشت بدون دلیل و عودت پروانه از دیگر موارد تاکید شده در این طرح است.


به گزارش ایسنا، در نهایت با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha