• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071912670
  • خبرنگار : 71516

تمایل بنت برای تکمیل معامله زیردریایی‌های آلمانی/مرکل: شهرک‌سازی راهکار دوکشوری را سخت میکند

تمایل بنت برای تکمیل معامله زیردریایی‌های آلمانی/مرکل: شهرک‌سازی راهکار دوکشوری را سخت میکند

صدراعظم آلمان اعلام کرد که راهکار "دو کشوری" مسئله مهمی است و سیاست شهرک سازی اجرای این راهکار را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو اعلام کرد: هر دولتی در آلمان از اسرائیل حمایت می‌کند و به حفظ امنیت آن پایبند است. اما باید به همسایگان اسرائیل نیز توجه شود.

وی افزود: تنها یک راه درست برای مناقشه فلسطین وجود دارد و آن راهکار تشکیل دو کشور است. سیاست شهرک سازی اجرای این راهکار را سخت‌تر می‌کند.

بنت نیز مدعی شد: "ما فلسطینی‌ها را نادیده نمی‌گیریم آن‌ها همسایگان ما هستند و به هیچ مکانی نمی‌روند. تشکیل کشور فلسطین به معنای تشکیل کشوری تروریستی است که تنها هفت دقیقه با منزل من در شهر رعنانا یا هر نقطه از اسرائیل فاصله دارد."

مرکل درباره پرونده هسته‌ای ایران نیز گفت: "باید هر اقدامی را برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اتخاذ کرد. ایران نشان نمی‌دهد که بخواهد به مذاکرات هسته‌ای بازگردد. روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران مسئولیتی را برعهده دارد."

در همین حال سایت واللا اعلام کرد که نفتالی بنت در نشستش با مرکل بر تمایل رژیم صهیونیستی برای اجرای معامله زیردریایی‌ها در سال‌های آتی به دلیل نیاز امنیتی تاکید کرد.

این سایت به نقل از یک مسئول سیاسی اعلام کرد: دولت جدید اسرائیل نیازهای دستگاه‌های امنیتی را مجددا تحلیل و بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که باید معامله زیردریایی‌ها را تکمیل کند.

این مسئول گفت: این پیام به مرکل منتقل شده است. ما آنچه که برای رفع نیازهای امنیتی‌مان لازم است، انجام می‌دهیم. "به نظر ما امنیت اسرائیل مهم‌تر از هر چیز دیگری است."

شورای امنیتی آلمان ۲۰۱۷ با فروش سه زیردریایی جدید به رژیم صهیونیستی موافقت کرد. این زیردریایی‌ها در اواخر دهه کنونی به این رژیم تحویل داده می‌شد اما فوریه ۲۰۱۷ پلیس رژیم تحقیقاتی را درباره خرید زیردریایی‌ها به دلیل فاش شدن گزارشاتی مبنی بر فساد مسئولان دولتی در این معامله آغاز کرد.

بعد از تحقیقات دولت آلمان بندی را به این معامله اضافه کرد که به موجب آن در صورت اثبات اتهام فساد این معامله باید لغو شود. مه ۲۰۲۱ لیست‌های اتهامی علیه برخی از متهمان در این پرونده صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha