• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071106961
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش2.5 برابری تخت‌های بیمارستانی استان سمنان در طول دوران کرونا

افزایش2.5 برابری تخت‌های بیمارستانی استان سمنان در طول دوران کرونا

ایسنا/سمنان  ریئس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از افزایش قابل توجه زیرساخت‌های درمانی و بیمارستانی این استان خبر داد و گفت: تخت‌های بیمارستانی استان در طول این مدت به 2.5 برابر افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

دکتر نوید دانایی در نشست استاندار جدید سمنان با فرمانداران و روسای علوم پزشکی استان اظهار کرد: موفقیت‌های ستاد کرونا نتیجه تلاش استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان و کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در این استان بوده است.

وی با اشاره به درگیری‌های متعدد استان با موج های مختلف کرونا گفت: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، با خطر پیک‌های ابتلا به کرونا قراردارد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه کار همکاران ما برای مقابله با کرونا در بهمن ماه سال ۹۸ و قبل از شروع همه‌گیری و به‌صورت پیش فرض آغاز و به مقابله با این بیماری رفتیم اضافه کرد: خرید تجهیزات مختلف از قبیل اکسیژن ساز و همچنین امکانات لازم از جمله دارو، از بهمن ماه سال۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

دکتر دانایی به تمجید از همکاری مدیران استان و تمرکز بر مقابله با این همه‌گیری پرداخت و افزود: به تناسب افزایش بیمار ، تخت‌های بیمارستانی و هچنین تخت های ویژه افزایش یافت. به طوری که امروز ظرفیت تخت های ویژه ما به ۲و نیم برابر قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده است.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ایجاد این زیرساخت‌ها سبب شد که ما در مقابله با بیماری کرونا با بحران مواجه نشویم ادامه داد: بیماریابی دقیق و فعال در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری سپاه پاسداران در استان به خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۹ هزار و ۷۲۵ نفر با تست مثبت کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بستری شدند همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بالغ بر ۳۳هزار نفر به صورت سرپایی با تست مثبت کرونا شناسایی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha