• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070100673
  • منبع : مطبوعات

چرا تبیین و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مهم است

چرا تبیین و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مهم است

شکل‌گیری محور مقاومت مقدمه ضروری برای تشکیل جبهه جهانی مستضعفین است و انتقال فرهنگ مقاومت به محور مقاومت نیز مقدمه ضروری پیروزی این محور بر محور شیطانی و نظام سلطه است. امروز خوشبختانه نه تنها محور مقاومت لبریز از فرهنگ دفاع مقدس ملت ایران است بلکه به لطف خداوند سبحان کم کم این فرهنگ به اقصی نقاط جهان و ملت‌های مستضعف منتقل شده است.

به گزارش ایسنا،سیدعبدالله متولیان در یادداشتی با این عنوان نوشت:

 تبیین، انتقال و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت دائمی، همیشگی و اجتناب‌ناپذیر است و بقا و پایداری کشور و نظام بستگی تام و تمام به این اقدام بسیار مهم دارد. اساس انقلاب اسلامی تلاش برای استقلال و حفظ موجودیت فرهنگی خود و رهایی از چنگال نظام سلطه است. نظامی که با تجربه استعمارگری چندصد ساله و برپایی جنگ‌های جهانی و کشتار بی‌رحمانه بیش از صدمیلیون انسان بی‌گناه و بر ویرانه‌های بی‌نظمی، قحطی، بیماری و استیصال ملت‌های مظلوم جهان، نظمی ظالمانه و شیطانی برپا کرده است. 
انقلاب اسلامی ایران در برابر ظالمانی از حقوق قانونی خود دفاع می‌کند که اینک سلطه و استیلای خود بر منابع کشورهای جهان را، در قالب ساختارهای متعدد سازمان ملل متحد کاملاً قانونی کرده و جهان را به یک اقلیت سلطه گر و غارتگر و یک اکثریت سلطه پذیر و غارت زده تقسیم کرده است و ملت‌ها و کشورهای سلطه پذیر را با هژمون و تکیه بر قدرت عظیم و سه گانه «رسانه»، «اقتصاد» و «نظامی» به بند کشیده و به تسلیم و فرمانبری و انقیاد واداشته است. 
در عصر حاضر نظام تفرعنی، جهنمی و شیطانی سلطه عملاً وارد حیاط خلوت زندگی ملت‌ها شده و با متلاشی کردن «فرهنگ ملل»، «انهدام بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی و نظام خانواده» و «الگوهای زندگی سالم ملل»، سبک زندگی خود را به مردم جهان دیکته می‌کند و هر کس را که از اطاعت و پذیرش خواسته‌های ظالمانه آنان سرپیچی کند به وحشیانه‌ترین شکل ممکن (جنگ، اشغال سرزمین، تحریم، ترور و منزوی‌سازی) مجازات می‌کنند. 
یکی از اهداف برگزاری هفته بزرگداشت دفاع مقدس تبیین هر چه دقیق‌تر و اشاعه فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس است. این هدف از آن جهت اهمیت دارد که علاوه بر آنکه نسل جوان را با رشادت، مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر خواسته‌های استکباری نظام سلطه (حضور هم زمان دو پیمان ناتو و ورشو برای درهم شکستن اراده مردم ایران)، و گذشته افتخارآمیز کشور آشنا می‌سازد، گذشته را الگو و چراغ راه آینده قرار داده و به مثابه یک دانشگاه بزرگ و کارآمد، با تربیت و به میدان آوردن جوانان غیور و شجاع، مؤمن، مصمم و با انگیزه، راه پرافتخار نسل گذشته را تا رسیدن به اهداف و قله‌های حیات بخش انقلاب اسلامی و باز نمودن مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ادامه دهند. 
و، اما پیمودن راه استقلال کشور و خنثی‌سازی توطئه‌ها و ناامید کردن و درهم شکستن اراده شیطانی دشمنان، به تنهایی و بدون همراه ساختن سایر ملت‌ها (فارغ از رسالت و تکلیف انسانی و اسلامی) امکان پذیر نبوده و تحقق اهداف سلطه‌گران و نابودی ایران را درپی دارد. لازمه پیروزی در این میدان سخت، اتحاد ملل مستضعف و تشکیل جبهه جهانی مستضعفین در برابر مستکبرین (آیه ۵ سوره مبارکه قصص) است. زمین ارث مستضعفین است که به دست مستکبرین افتاده است و مادامی که مستکبرین زنده باشند، آب خوش از گلوی مستضعفین پایین نمی‌رود و به ارث خود نمی‌رسند. 
شکل‌گیری محور مقاومت مقدمه ضروری برای تشکیل جبهه جهانی مستضعفین است و انتقال فرهنگ مقاومت به محور مقاومت نیز مقدمه ضروری پیروزی این محور بر محور شیطانی و نظام سلطه است. امروز خوشبختانه نه تنها محور مقاومت لبریز از فرهنگ دفاع مقدس ملت ایران است بلکه به لطف خداوند سبحان کم کم این فرهنگ به اقصی نقاط جهان و ملت‌های مستضعف منتقل شده است. امروز این سخنان امام راحل [ره]که: «‏ملت اسلام پیرو مکتبی است که برنامه آن مکتب خلاصه می شود در دو کلمه؛ ‏ ‏لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ. ‏ ظلم نمی‌کنیم و زیر بار ظلم نمی‌رویم» و «ما می‌گوییم‌‎ ‏تا شرک و کفر هست، مبارزه هست؛ و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت‌‎ ‏با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و‎ ‏بزرگواری به اهتزاز درآوریم»، الگوی آزادیخواهان و مستضعفین جهان شده و امت مهدوی در جهان در حال شکل‌گیری است. 
در خاتمه باید گفت جمهوری اسلامی مفتخر است که فرهنگ دفاع مقدس تجربه‌ای افتخارآمیز فراروی ملت ایران و همه مستضعفین و آزادی خواهان جهان قرار داده که امروز منجر به شکل‌گیری محور مقاومت و رویش فرهنگ استکبارستیزی و آزادی خواهی تمام ملت‌های آزاده جهان شده است و ان‌شاءالله درخت مقاومت و ایستادگی که امروز در برابر رژیم صهیونیستی شکل گرفته به زودی به بار خواهد نشست و با «پیروزی ملت مظلوم فلسطین»، «اضمحلال و نابودی کامل تروریست‌های رژیم صهیونیستی» و «فروپاشی نظام سلطه جهانی» مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha