• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071006678
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد:

پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون در سمنان/عوارض واکسن به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد

پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون در سمنان/عوارض واکسن به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون دز اول در مجموعه شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانایی اظهار کرد: درحال حاضر ۱۳۴ بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری هستند.

وی از وجود ۳۱ بیمار کرونایی بستری در بخش‌های ویژه خبر داد و اضافه کرد: سیر بستری و ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و با بیماریابی فعال ،  ۱۵۰ بیمار تست مثبت سرپایی در مجموعه تحت‌پوشش ثبت شده است.

وی با اشاره به تسریع در واکسیناسیون در استان گفت: در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در تزریق دز اول واکسن به مرز ۷۰ درصد رسیده ایم که اتفاق مهمی است.

دانایی ادامه داد: متاسفانه ما امروز در سطح جامعه در حال حرکت به سمت ساده انگاری هستیم که تقاضا داریم فرمانداران این بحث را مدنظر قرار دهند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه مدارس با روال مصوب در حال انجام امور آموزشی و پرورشی هستند افزود: باید مراقبت کنیم تا با یک هم افزایی واکسیناسیون دانش آموزان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به نگرانی های برخی در خصوص تزریق واکسن اظهار کرد: واکسن‌های ما عارضه‌های بسیار بسیار ناچیزی داشته و به تعداد انگشتان دست هم نیست و نباید به خانواده ها تزریق نگرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: واکسن‌ها برای دانش آموزن ایمن است و نیاز است تا مراکز انجام واکسیناسیون دانش آموزان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha