• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071006173
  • خبرنگار : 71610

بلینکن: شرایط برای پیشرفت در روند صلح خاورمیانه فراهم نیست

بلینکن: شرایط برای پیشرفت در روند صلح خاورمیانه فراهم نیست

وزیر خارجه آمریکا در پایان نخستین سفرش به خاورمیانه به اظهار نظر درباره موضوعات مهم در پرونده مساله فلسطین پرداخت.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پایان نخستین سفرش در این سمت به خاورمیانه در گفت‌وگو با وبسایت عبری زبان "واللا" گفت که در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به تخلیه منطقه "الشیخ جراح" در قدس اشغالی و تنش در منطقه ابراز نگرانی کرده و معتقد است که این اقدام منجر به ازسرگیری تنش و حتی جنگ خواهد شد.

وی اظهار کرد: آمریکا ضرورت بازگشت اسیران و ناپدیدشدگان اسرائیلی در غزه به خانه‌هایشان را درک می‌کند اما این نمی‌تواند شرط بازسازی غزه باشد. غزه نیازهای فوری دارد و ما باید به آنها امید بدهیم؛ این تنها راه جلوگیری از جنگ جدید است.

واللا همچنین گزارش داد که بلینکن با وزرای خارجه عربستان سعودی و قطر گفت‌وگو کرد و آنها را در جریان دیدارهایش با مقامات فلسطین و رژیم اشغالگر قرار داد و همچنین از آنها خواست که برای بازسازی نوار غزه با کمک‌های مالی بسیج شوند.

وی افزود: نتیجه اصلی سفر به منطقه این بود که منازعه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها همچنان پابرجاست و نیازمند برخورد است اما دولت بایدن معتقد است که در شرایط فعلی و به ویژه به دلیل بحران سیاسی در اسرائیل و وضعیت سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین، زمینه پیشرفت در روند صلح وجود ندارد.

بلینکن تأکید کرد، فوری‌ترین مساله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ثبات آتش بس در غزه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش تنش در کرانه باختری و قدس است.

وی در ادامه گفت که مقامات رژیم صهیونیستی به او گفته‌اند که آماده حفظ آتش‌بس در غزه هستند و عبد الفتاح سیسی  و مقامات دیگر مصر نیز اعلام کرده‌اند که حماس نیز آماده تثبیت آتش بس است.

وزیر خارجه آمریکا درباره بازسازی غزه نیز تصریح کرد: بازسازی نوار غزه باید به طور مشترک با سازمان ملل متحد، تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر انجام شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha