• جمعه / ۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400070905746
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان:

میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است

میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: چرخه‌ صنعت گردشگری در اردستان در حال حرکت است، سرعت آن کم است که نیاز به حمایت‌ بیشتر مسئولان و تغییر نگاه آنها دارد.

مهدی مشهدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اقامتگاه‌هایی که از وزارت میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند به دلیل اینکه جز مشاغل گروه یک هستند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شرایطی مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری برای سفر به اردستان و بازدید از اماکن تاریخی و توریستی شهرستان مشکلی نخواهند داشت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری شبکه بهداشت ودرمان، تمام افرادی که در بخش گردشگری شهرستان فعالیت می کنند بر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، تصریح کرد: حدود ۲۵۰ نفر در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشتغال دارند و این حوزه نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مشهدی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر صنعت گردشگری توضیح داد: این بیماری در دنیا صنعت گردشگری را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده، اما در شهرستان اردستان به دلیل اینکه دو سال گذشته پذیرش گردشگران هنوز رشد چشمگیری نداشت و سرمایه گذاری های زیادی نشده بود آسیب کمتری را متحمل شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری شهرستان رشد ۲ تا ۳ برابری داشته است، افزود: با تلاش‌های انجام شده و حمایت هایی که از بخش خصوصی شده، اردستان در بخش گردشگری راه خود را پیدا کرده است و مطمئنا در چند سال آینده یکی از مقاصد گردشگری استان اصفهان و حتی کشور خواهد بود. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان ادامه داد: چرخه‌ صنعت گردشگری در اردستان در حال حرکت است، اما سرعت آن کم است که نیاز حمایت های بیشتر مسئولان شهرستان و سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی هستیم.

مشهدی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵ تا ۶ اقامتگاه گردشگری در شهرستان به بهره برداری می‌رسد، گفت: اولین بوتیک هتل شهرستان در شهر زواره پیشرفت ۹۸ درصدی داشته و به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین یکی از زیباترین هتل های سنتی استان اصفهان در شهر اردستان مراحل پایانی مرمت خود را طی می کند.

وی تصریح کرد: شهرستان اردستان ظرفیت های فراوانی در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، اما نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان است. یکی از دلایل اصلی شکوفا نشدن فرصت های بخش های مختلف از جمله میراث فرهنگی این شهرستان، نگاه های سیاسی و اجتماعی است که در اردستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، خاطرنشان کرد: رویکرد نادرست به مسائل در شهرستان به اداره میراث فرهنگی اردستان آسیب وارد کرد و تا زمانی که این وضعیت وجود داشته باشد و بزرگان و سیاسیون شهر همکاری های لازم را با یکدیگر نداشته باشند و نگاه خود را تغییر ندهند اتفاق مثبتی برای میراث فرهنگی نمی افتد.

مشهدی گفت: بیش از ۸۰ محوطه باستانی در شهرستان اردستان شناسایی شده است که هیچ کدام از آن کاوش نشده است. همچنین تمام اقدامات لازم جهت ثبت جهانی مسجد جامع اردستان انجام شده و مراحل پایانی خود را طی می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha