• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400070301412
  • منبع : نمایندگی سمنان

نجات مادر کرونایی و دوقلوها با تلاش مدافعان سلامت

نجات مادر کرونایی و دوقلوها با تلاش مدافعان سلامت

ایسنا/سمنان با تلاش پزشکان سمنانی یک مادر باردار مبتلا به کرونا و دوقلوهای وی نجات یافتند.

دکتر معماریان فوق تخصص بیماری‌های ریه و پزشک معالج این زن باردار اظهار کرد: در هفته ای اخیر خانمی ۳۰ ساله در بارداری دوم خود و در آستانه تولد فرزندان دوقلوی خود، به بیماری کرونا مبتلا که متأسفانه به دلیل درگیری بالای ریه‌ها، در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.

 رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان ادامه داد: در هفته بیست و نهم بارداری، با توجه به شرایط مادر و با مشورت تیم درمان و دکتر اعرابیان متخصص زنان و زایمان، تصمیم به ختم بارداری اتخاذ شد و پس از عمل سزارین، نوزادان که یک دختر و یک پسر هستند، در بخش NICU مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) تحت مراقبت های ویژه قرار داشته که خوشبختانه در شرایط نرمال قرار دارند.

دکتر معماریان افزود: با توجه به شرایط ناپایدار، درگیری شدید ریه‌ها و شرایط حاد مادر، با کاهش سطح اکسیژن خون به کمتر از ۶۰ درصد روبه رو شده و بیمار اینتوبه و اکسیژن بیمار نیز از طریق دستگاه تنفس برقرار شد.

رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان خاطرنشان کرد: در طول دوره درمان، تمامی اقدامات درمانی تخصصی ویژه بیماران کرونایی، برای بیمار انجام و روز به روز نتایج خوشایندی از وضعیت جسمانی بیمار مشاهده شد و به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران، بیمار در شرایط پایداری قرار گرفت و خوشبختانه بیمار با توجه به شرایط جسمی طبیعی از دستگاه تنفسی نیز جدا شده و به لطف خداوند متعال با حال عمومی مناسب ترخیص شد.

 دکتر حافظی رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان نیز در خصوص ارایه خدمات فوق تخصصی به دوقلوهای این مادر سی ساله گفت: با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر پزشکان این مرکز به ویژه دکتر تقی پور فوق تخصص نوزادان، پرستاران و تمامی مدافعان سلامت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان(NICU) مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع)، علاوه بر ارائه خدمات درمانی و مراقبتی، علم و فنون تخصصی را با عاطفه و محبت درآمیخته و اولین تصاویر زندگی این دو نوزاد را چهره محبت آمیز یک مدافع سلامت رقم زدند که همانند یک ناجی، در ناخودآگاه این نوزادان نقش خواهند بست.

گفتنی است: دکتر معماریان فوق تخصص بیماریهای ریه و پزشک معالج، دکتر همتی متخصص بیهوشی، دکتر گوهری متخصص بیماری‌های عفونی، دکتر اعرابیان متخصص زنان و زایمان و پرستاران پرتلاش از جمله تیم درمان این بیمار و دیگر بیماران کرونایی هستند.

تصویر مادر و دوقلوهای سمنانی
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha