• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070301388
  • منبع : نمایندگی همدان

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ در همدان به صدا درآمد

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ در همدان به صدا درآمد

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان همدان با ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در همه دوره‌های تحصیلی و در زیست بومی جدید تحت تأثیر بیماری کرونا سال تحصیلی را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد پورداود شنبه سوم مهرماه در آیین آغاز سال‌تحصیلی ۱۴۰۰ در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی امام‌صادق(ع) بیان کرد: امروز معلمان به عنوان عناصر فکور و تحول‌آفرین به جنگ‌ دیو جهل می‌شتابند و نعمت بصیرت را به دانش‌آموزان ارزانی می‌دارند، همچنین در ۱۹ ماه گذشته معلمان، عناصر جهادگر آموزشی را به معنای واقعی کلمه معنا بخشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید را با اولیت مجازی و در سه گام با رویکرد آرامش، کیفیت آموزشی و اعتماد شروع خواهیم کرد، افزود: در گام نخست، مدارس کم جمعیت، عشایری و روستایی با ۱۵ نفر شروع به کار می‌کنند و در هفته سوم مهر ماه مدارس عشایری و روستایی با جمعیت ۳۰ نفر در قالب گروه بندی‌ها به صورت حضوری آموزش خواهند دید.

پورداود ادامه داد: در گام دوم مدارس با جمعیت تا ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های کم جمعیت و دو یا سه روز در هفته و از هفته اول آبان ماه کار خود را آغاز می‌کنند و در گام سوم مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های کم جمعیت در نیمه دوم آبان ماه به صورت حضوری آموزش خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه همه فرهنگیان همدان واکسینه شده‌اند،  اظهار کرد: سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا اولویت راهبردی ماست و در برنامه‌ریزی‌ها این مهم جزء نکات کلیدی آموزش و پرورش است.

پورداود همچنین بیان کرد: در آیه ۱۶۴ آل عمران، خداوند پس از اشاره به بعثت نبوی و تلاوت قران به حکمت اهتمام ورزیده و امر تعلیم و تربیت مقصود و مراد از این حکمت است که انبیاء جملگی به این خاطر برای هدایت بشر رسالت عظیم خود را در منظر گذاشتند.

وی مطرح کرد: سند تحول بنیادین تحویل آموزش و پرورش که منبعث از سیره پیامبر و ائمه است مبنای حرکت و برنامه‌ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت است و ما معتقدیم مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همین سند است که توسط معلمان به اجرا در می‌آید و خروجی آموزش و پرورش، دانش آموزان یا انسان‌های مجاهد و اهل عمل هستند و در ۱۱ شهریور ۹۹ رهبری خط آموزش و پرورش را برای ما تبیین کرد.

پورداود اضافه کرد: در فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران که مجموعه‌ای از گزاره‌های مدون است که به تبیین چیستی، چرایی تربیت در جامعه اسلامی ایران به شکل جامع و به هم پیوسته و متناسب با نظام فکری می‌پردازد و تربیت تمام ساحتی جزء استلزامات آن است که بر تارک این شش‌گانه تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی تلالو دارد و جهت‌گیری آن فطرت مداری، تعالی و جامع بودن با سایر ساحت‌ها و عقلانیت محوری و مشارکت و همراهی همه عوامل و تقسیم کار بین خانه و مدرسه و مسجد و رسانه و مسئله محوری و چند بعدی در آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، امروز سوم مهرماه، زنگ آغاز سال تحصلیلی جدید با حضور تعدادی از مسئولان در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی امام صادق(ع) شهر همدان به صدا درآمد. در این آئین همچنین  به مناسبت هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت نواخته شد و از تعدادی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha