• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400070301062
  • خبرنگار : 71129

درخواست مکزیک از اسرائیل برای استرداد مقام سابق پرونده مفقودی دانشجویان

درخواست مکزیک از اسرائیل برای استرداد مقام سابق پرونده مفقودی دانشجویان

یکی از مقام‌های ارشد مکزیک اعلام کرد، دولت مکزیکوسیتی در نامه‌ای به دولت اسرائیل به تل آویو تاکید کرد تا روند استرداد یکی از مقام‌های سابق مکزیک را که مسئول رسیدگی به پرونده مفقودی ۴۳ دانشجو مربوط به هفت سال قبل می‌شود، تسهیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "توماس زرون" رئیس سابق آژانس تحقیقات جنایی مکزیک از سال گذشته میلادی در اسرائیل است تا از تحقیقات درباره رسیدگی‌اش به پرونده این مفقودی‌ها دوری کند.

مقام‌های مکزیکی و خویشاوندان این مفقودی‌ها، زرون را به توطئه‌چینی و شاهد سازی برای پشتیبانی از روایت دولت قبلی این کشور درباره آنچه که برای این دانشجویان مفقود شده اتفاق افتاده، متهم می‌کنند اما زرون قبلا این اتهامات را رد کرده بود.

در همین حال، معاون وزیر کشور مکزیک نیز گفته که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری این کشور به دنبال کمک گرفتن از نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برای حل این پرونده است.

معاون وزیر کشور مکزیک با اشاره به اینکه بنت هنوز نامه‌ای دریافت نکرده، گفت: رئیس جمهوری نامه‌ای ارسال کرده و خواستار پشتیبانی و همکاری دولت اسرائیل برای تسریع روند استرداد زرون شده است.

این دانشجویان در شهر "ایگوآلا" در جنوب غرب مکزیک ربوده شدند. دولت گفته که آنها توسط پلیس فاسد که با یک گروه قاچاقچی مواد مخدر محلی همدستی دارد، ربوده شدند.

دولت قبلی مکزیک گفته بود که این گروه قاچاقچی مواد مخدر دانشجویان را کشته، اجساد را سوزانده و خاکسترها را داخل رودخانه‌ای ریخته است.

بقایای دو تن از اجساد در نهایت تشخیص هویت شدند.

یک گروه از کارشناسان بین‌المللی بعدا متوجه یکسری تنقاض‌ها در روایت رسمی از این آدم‌ربایی شده و بابت رسوایی پیش آمده که اعتبار دولت قبلی را زیر سوال برد، خشمگین شدند.

لوپز اوبرادور در ۲۰۱۸ و زمانی که ریاست جمهوری مکزیک را برعهده گرفت، وعده داده بود که این پرونده را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha