به گزارش ایسنا، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطههای استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت برگزار میشود.
آزمون مرحله دوم انفرادی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی امروز پنجشنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تبریز، همدان، اهواز، شیراز، زنجان، اصفهان، کرمان، مشهد و ایران برگزار شده است.
آزمون برای همه حیطه ها ساعت ۹ صبح آغاز شد و حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه و مدیریت نظام سلامت در نوبت بعدازظهر هم آزمون دارند آزمون نوبت بعدازظهر راس ساعت ۱۵ برگزار شد.
با توجه به شرایط خاص کشور، طبق تصمیمات گرفته شده در کمیته فنی المپیاد علمی و مرکز سنجش آموزش پزشکی، مقرر شد به منظور رفاه حال داوطلبان، آزمون مرحله دوم انفرادی المپیاد در دانشگاه های علوم پزشکی قطب مناطق ۱۰ گانه آمایشی سراسر کشور برگزار شود.
هر دانشجو می توانست بدون در نظر گرفتن منطقه آمایشی خود یکی از این ۱۰ دانشگاه را به عنوان محل آزمون انتخاب کند.
دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دانشگاهها و یا دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد، میتوانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.
در حیطه «مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم میتوانند در المپیاد شرکت کنند.
در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر حیطه یک موضوع مطرح میشود. در حیطه استدلال بالینی «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه «مدیریت وزن/ چاقی (Weight Management/ Obesity)» عنوان شده است.
به گزاذش روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، همچنین در حیطه مدیریت نظام سلامت «تقویت نظام PHC برای ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار»، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت «هوش مصنوعی» مطرح شده است.
انتهای پیام
نظرات