• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400063123193
  • خبرنگار : 50006

فرمانده سپاه ناحیه اهر:

افراد دلسوز به نظام، مطالبه گری را جزو اولویت خود قرار می‌دهند

افراد دلسوز به نظام، مطالبه گری را جزو اولویت خود قرار می‌دهند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه ناحیه اهر مطالبه گری را از وظایف اصلی اصحاب رسانه و خبر برشمرد و افزود: افرادی که نسبت به نظام و انقلاب دلسوز هستند بحث مطالبه گری را اولویت کارهای خود می داند.

سرهنگ پاسدار حسن سیفی در جلسه هیئت اندیشه ورز فضای مجازی و رسانه در اهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بحث مطالبه گری در جامعه آنچنان با اهمیت است که در بیانات مقام معظم رهبری و آیت اله رئیسی رئیس جمهور نیز مکرر به آن تاکید شده به طوری که اولین گام مهم مطالبه گری خبرنگاران را در دوران آیت اله رئیسی در کسوت ریاست قوه قضاییه برای حل مشکلات و وضعیت کشور به وضوح مشاهده کردیم.

وی افزود: متاسفانه در کشور، خصوصا شهرستان اهر بحث مطالبه گری چندان نهادینه نشده و یا اگر هست به صورت مقطعی می باشد به طوری که مشکلات جامعه را یک بار مطرح کرده و رها می کنند و این درست نیست و باید مطالبه گری واقعی و درست را مداوم و به صورت طولانی بیان کرد تا به نتیجه کلی رسید و در این خصوص نیز خبرنگاران در انعکاس این مشکلات و ارائه راهکارها نقش مهمی ایفا می کنند و باید مکرر همپوشانی خبری نمایند تا بالاخره رفع این مشکل یا نقیصه در زمان و مکان مناسب به نتیجه برسد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: خوشبختانه به مدد فعالان عرصه خبر رسانه های این شهرستان دارای فعالیتی قوی و فعال حتی در سطح استان دارد که استفاده درست از این پتانسیل می تواند بسیاری از مشکلات و کمبودهای این شهرستان و حتی منطقه را برطرف کند و این امر تنها با مطالبه گری مردم در کنار درج واقعیت رویدادها توسط اصحاب رسانه امکان پذیر است.

وی یکی از مشکلات امروز شهرستان اهر را نبود صنایع تبدیلی برشمرد و افزود: متاسفانه با وجود اینکه فصل برداشت محصول سیب هستیم و باغداران ثمره یک سال زحمت خود را باید بردارند نبود صنایع تبدیلی و کنسانتره باعث شده باغداران حاصل دسترنج خود را به کمترین قیمت روانه بازار یا کارخانجات کنسانتره سایر استانها کنند و این یک فاجعه برای باغداران و شهرستان اهر است که چرا نباید در این شهرستان که قطب تولید سیب در استان است صنایع تبدیلی وجود نداشته باشد تا باغداران دغدغه تولید و فروش محصول خود را داشته باشند و مشکلات دیگری از این قبیل که باید برای رفع این دغدغه ها مطالبه گری را در جامعه گسترش دهیم.

سرهنگ پاسدار سیفی ضمن انتقاد از عملکرد اعضای شورای اسلامی تنها فعالیت در حوزه عمران شهری گفت: از وظایف شوراها در کنار رسیدگی به مسائل و مشکلات عمرانی شهر توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و… است که باید شوراها در این حوزه ها هم ورود کنند.

وی در ادامه از آمادگی سپاه ناحیه اهر در خصوص رسیدگی و حل مشکلات و مطالبات به حق مردم خبر داد و از خبرنگاران خواست مطالبه گری به حق مردم از مسئولان را تا رسیدن به نتیجه نهایی سرلوحه اصلی کارهای خود قرار دهند. 

وی در ادامه در خصوص هفته دفاع مقدس نیز گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و لازم است برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسمات این هفته مبارک کلیه مسئولان ادارات، نهادها، بسیجیان و آحاد مختلف مردم پای کار بیایند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس همزمان در مناطق مختلف شهر، برگزاری رژه خودرویی و موتوری نیروهای انتظامی، بسیج و ادارات، برگزاری نمایشگاه و عکس دفاع مقدس، ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم و روستایی، برگزاری مسابقات هنری، فرهنگی و ورزشی، سخنرانی و تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، حضور بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا، نشست های بصیرتی، جشنواره شعر مقاومت، برپایی میز خدمت در مناطق محروم و روستایی، افتتاح طرح های تسهیلات اشتغال زای سپاه و بسیج، تجلیل از مدافعین سلامت و موارد دیگر را از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه اهر نیز در این مراسم مطالبه گری مردم از مسئولان را بسیار مهم ذکر کرد و افزود: متاسفانه در این شهرستان مطالبه گری مردم از مسئولان خیلی دیده نمی شود و برخی مسئولان نیز به مشکلات مردم رسیدگی نمی کنند.

سرهنگ پاسدار سعید میرزا محمدی گفت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان اهر باید فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان را نهادینه کنیم و برای رسیدن به این هدف نیازمند همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان هستیم.

وی از شاخصه های اصلی اصحاب رسانه را مطالبه گری بر شمرد و افزود: مطالبه گری از مسئولان باید به صورت مکرر و همپوشانی در بازه های زمانی مختلف صورت گیرد چرا که بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

وی برگزاری جلسات هیئت اندیشه ورز فضای مجازی و رسانه برای حل مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و موانع زدایی از برخی پروژه های طرح های اشتغالزا در جامعه است. 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه اهر ضمن انتقاد از برخی مدیران و که چندین سال در سمت خود بی هیچ کار مثبتی همچنان پشت میز هستند، گفت: مطالبه گری از این گونه پشت میز نشینان باید به گونه ای باشد که آنها را به تکاپو اندازد چرا که در این دولت پویا و انقلابی اگر نتوانیم خواسته ها و نداشته های خود را به دست بیاوریم دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

وی دولت رئیسی را دولت انقلابی و جهادی برشمرد و افزود: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم از این فرصت برای توسعه، اشتغال و پیشرفت شهرستان اهر گام های اساسی برداریم و برای این منظور باید در ادارات مدیران انقلابی و جهادی داشته باشیم.

سرهنگ پاسدار میرزا محمدی رسیدگی به مشکلات، کمبودهای مردم را وظیفه همگانی برشمرد و گفت: باید کلیه مسئولان ادارات، نهادها توان آن را داشته باشند تا بتوانند به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی و ایجاد سرمایه و اشتغال در این شهرستان کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha