• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071814792
  • خبرنگار : 50536

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

سینما باید مبلّغ ارزش‌های انسانی باشد

سینما باید مبلّغ ارزش‌های انسانی باشد
عکس آرشیوی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سینما باید مبلّغ ارزش‌های انسانی بوده و مبنای ارزش‌های انسانی را بین مردم توسعه و نهادینه سازد.

سیدمحمدحسین بلاغی، چهارشنبه، ۱۸ مهرماه، در اختتامیه جشن مهر سینمای ایران و هفته فیلم و عکس تبریز، افزود: امروز هنر سینما پس از موسیقی، پرمصرف ترین محصول فرهنگی و هنری کشور به خصوص در بین جوانان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گسترش تکنولوژی و اینترنت باعث شده تا ارتباط در سینما با مخاطب دو طرفه باشد، ادامه داد: فیلم و سینما بیشترین بهره و اثرگذاری را در توسعه فرهنگی کشور دارند.

بلاغی از پیگیری‌ها برای احیای دو جشنواره بزرگ فیلم «تبریز» و «وحدت» خبر داد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سینما می‌تواند یک کشور را به آینده امیدوار سازد و یک نسل شاد با حس مسئولیت بیشتری تربیت کند، اظهار کرد: سینما توانایی روایت تاریخ بلند ایران و تبریز را داشته و می‌تواند این دیار را به اصالت خود بازگرداند.

وی یادآور شد: سینما باید نگاه آزاد اندیشی و روشن فکری داشته باشد ولی نباید به سمت ولنگاری با هدف صرف سود و تجارت برود هدف تجارت با فیلم شاید در کوتاه مدت منجر به کسب درآمد و فروش بالا شود اما در بلندمدت جامعه را به انحطاط می‌کشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیش از مسلّح شدن به مهارت سینما باید به اندیشه صحیح در حوزه فیلم و سینما مسلط شویم، گفت: اقدامات مهمی در در دوران اخیر در بحث سینماهای استان انجام گرفته و ساخت سینماهای چند شهرستان در مراحل نهایی است.

بلاغی از افتتاح دو سینما در شهرستان آذرشهر تا ۱۵ روز آتی خبر داد.

وی گفت: سینمای سراب نیز در مرحله نهایی واگذاری است،سینما امید شهرستان مرند نیز با پیگیری شهید مالک رحمتی، استاندار شهید آذربایجان شرقی در حال احیا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهرستان محروم چاراویماق، سینما افتتاح شد، ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای فیلم در دی ماه در تبریز برگزار می‌شود.

بلاغی گفت: امیدواریم جریان سینمای استان به دست هنرمندان و فعالان عرصه سینما فعال تر از گذشته به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که هنر سینما و سینماسازی استان در سال‌های اخیر رونق یافته، به خاطر حمایت‌های شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید تبریز بوده است، افزود: این بزرگوار باعث رشد سه برابری سینماهای استان شده و حتی در تریبون نماز جمعه، مردم را برای رفتن به سینما دعوت کرده‌ بود.

بلاغی به مظلومیت مسلمانان غزه و فلسطین اشاره کرد و بیان کرد: غزه مرز بین انسانیت و نداشتن شرافت است که هنر سینما می‌تواند این مقوله مهم را به دنیا نشان بدهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این برنامه گفت: شاید مقوله‌ای مهم تر و اثرگذارتر از سینما، فیلم و عکس در دنیا نتوانیم بشماریم چراکه خواسته‌ی دهکده جهانی از طریق رسانه به تمام مخاطبان القا می‌شود.

محمد اسداللهی با بیان اینکه اثرگذاری دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی با بودجه‌های پراکنده‌ای که دارند برای رفع یک ناهنجاری اجتماعی یا بیان آن به اندازه یک فیلم هم نباشد، ادامه داد: یک فیلم می‌تواند به تنهایی این وظیفه را برعهده بگیرد به شرطی که به معیارهای سبک زندگی ایرانی اسلامی پایبند باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha