• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062820780
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان تاکید کرد؛

لزوم توجه به مثلت آموزش، تسهیلات و بازاریابی برای توسعه مشاغل خانگی

لزوم توجه به مثلت آموزش، تسهیلات و بازاریابی برای توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، برای توسعه این مشاغل ابتدا آموزش و تخصص افراد و سپس دریافت تسهیلات بسیار تاثیرگذار است، البته بعد از ورود افراد به این حوزه مقوله بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نرجس شریفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی و در رشته تخصصی فرش و تابلو فرش فعالیت دارم، اظهار کرد: به خصوص طی هشت سال اخیر نیروهای زیادی را در این حوزه آموزش داده و به کار مشغول کرده‌ام و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر به صورت حقوق بگیر در شهرها و روستاهای اطراف اصفهان در حوزه‌های مختلف فرش در منازل خود مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز شرایط برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی بسیار تسهیل شده است، گفت: البته برخی قوانین سخت گیرانه شده و پیش از این افراد فعال در حوزه بافت فرش و ... بیمه  می‌شدند که طی شش سال گذشته امکان بیمه کردن بافندگان فرش قطع شده و این به نوعی بی انصافی است.

به گفته این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، در این مدت با سرمایه شخصی خود در این حوزه فعالیت کرده و دولت هیچ کمکی نکرده است.

وی با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر برای توسعه مشاغل خانگی، ابتدا آموزش و تخصص افراد و سپس دریافت تسهیلات بسیار تاثیرگذار است، البته بعد از ورود افراد به این حوزه مقوله بازاریابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شریفی همچنین با اشاره به اینکه اگرچه در خود اصفهان زمینه های فعالیت در مشاغل خانگی محدود است، اما در شهرها و شهرستان‌های اطراف پتانسیل های زیادی وجود دارد، تاکید کرد: با این وجود خود استان اصفهان قابلیت‌های زیادی در توسعه مشاغل خانگی به خصوص در حوزه های مختلف فرش دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات محلی و منطقه ای مشاغل خانگی قابل عرضه در سطح کشور و حتی خارج از مرزها برای صادرات است، تصریح کرد: متاسفانه عامل مهمی که تولیدکنندگان حوزه مشاغل خانگی را در ادامه راه دچار مشکل می کند، نداشتن بازار فروش مناسب است، بنابراین تمام سازمان‌های دولتی و ... از جمله جهاد دانشگاهی می توانند به معرفی بازارهای مختلف فروش این حوزه کمک کنند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با تاکید بر اینکه بازاریابی مقوله‌ای کاملا تخصصی است، تصریح کرد: در مجموع نمی توان یک جمعی را تشویق و ترغیب به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی کرد، اما برای آنها بازار فروشی را مهیا نکنیم.

وی گفت: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند و در ادامه موفق می مانند، نداشتن بازار فروش است، چرا که اگر محصول شان فروش نرود، دیگر تمایلی برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

شریفی همچنین با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برگزار می شود، معتقد است که این طرح به خوبی در اصفهان در حال اجراست، چرا که پیشران‌های حوزه‌های مختلف را با یکدیگر مرتبط کرده و به نوعی موجب کسب و کارهای بسیاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha