• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400070300991
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی مطرح کرد؛

عبور از هفت خوان رستم برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

عبور از هفت خوان رستم برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، اگرچه تولیدات مشاغل خانگی به خصوص در حوزه صنایع دستی حتی می تواند جایگزین فروش نفت شود، اما برای دریافت تسهیلات بانکی این حوزه افراد باید از هفت خوان رستم عبور کنند که به دلیل سختگیری های نظام بانکی، در ادامه راه از گرفتن تسهیلات منصرف می شوند.

حجت سلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی در شهرستان خوانسار، اظهار کرد: در ۳۰ سال گذشته سابقه فعالیت در بافت حصیر و تولیدات مختلف آن را دارم، همچنین در حوزه مشاغل خانگی با آموزش حدود بیش از ۲۰ نفر، کار به آنها ارائه می شود، از سوی دیگر برخی هم بعد از آموزش این حرفه را خود به صورت جداگانه ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت مشاغل خانگی موجب توسعه کسب و کار می شود، اما قوانین و مقررات موجود در این بخش بسیار سختگیرانه است، گفت: به عنوان نمونه قرار بود افرادی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنند بیمه هنرمندان شوند، اما در چند سال گذشته این کار انجام نشده و با وجود پیگیری و وعده های بسیار، اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده است.

این یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر برای دریافت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به نوعی باید از هفت خوان رستم عبور کنیم که به دلیل سختگیری های نظام بانکی، افراد در ادامه راه از گرفتن تسهیلات منصرف می شوند.

وی توضیح داد: کاغذبازی و دریافت استعلام از بخش های مختلف برای گرفتن یک وام  مشاغل خانگی در نظام بانکی بسیار زیاد است، در حالیکه امروز همه امور الکترونیک شده است.

سلامی با اشاره به اینکه برای توسعه مشاغل خانگی، آموزش و توانمندسازی افراد در اولویت قرار دارد، گفت: بعد از آموزش، تخصیص تسهیلات موجب می شود افرادی که به حوزه مشاغل خانگی وارد می شوند، بتوانند روی پای خود بایستند.

وی البته تاکید کرد: به طور قطع اگر کیفیت تولیدات مشاغل خانگی بالا باشد، بازار فروش و مشتری وجود خواهد داشت.

این یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه صنایع دستی ظرفیت های بسیار برای فعالیت در مشاغل خانگی دارد، گفت: به عنوان مثال امروز بازار خوبی برای کیف و کفش هایی که با دست دوخته می شود، وجود دارد و اگر بتوانیم در حوزه های مختلف تولیدات باکیفیت صنایع دستی داشته باشیم با توسعه توسعه مشاغل خانگی در این بخش، دیگر نیازی به فروش نفت در کشور نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: به طور قطع تولیدات مشاغل خانگی قابل عرضه در سطح کشور و حتی قابلیت صادرات دارد، البته برای توسعه صادرات تولیدات مشاغل خانگی نیازمند حمایت هستیم.

سلامی البته گفت: امروز بسیاری از تولیدات مشاغل خانگی به صورت غیرمستقیم از طریق برخی واسطه های به عراق و ترکیه و ... صادر می شوند.

وی توضیح داد: امروز برای صادرات محصولات مشاغل خانگی نیازمند ثبت برند خود هستیم که شرایط آن سختگیرانه است، بنابراین ناچاریم تولیدات خود را به دلالان بدهیم که آنها نیز بیشتر به دنبال سود خود  هستند.

این یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان البته تاکید کرد: اگر افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، پشتکار نداشته باشند در این مسیر ناموفق خواهند بود، چراکه افراد باید با صبوری در چند سال نخست سختی های ابتدای راه را تحمل کنند و در سایه آموزش، صبوری و تولید باکیفیت به موفقیت برسند.

وی همچنین به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: اگر چه این طرح بسیار خوب است، اما تسهیلات ارائه شده از مسیر بسیار ناچیز است، البته جهاد دانشگاهی اصفهان نگاه حمایتی به توسعه مشاغل خانگی و آموزش در این حوزه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha