• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400062820511
  • منبع : نمایندگی سمنان

معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد حضور یابد!

معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد حضور یابد!

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به لزوم تکمیل طرح مناسب‌سازی در شهرهای مختلف استان معتقد است که افراد معلول باید بتوانند در هر جایی از شهر که اراده کنند، حضور پیدا کنند.

علیرضا ایزدپور در نشست مناسب سازی این استان اظهار کرد: مناسب سازی برای حضور معلولین در جامعه یکی از مطالب بسیار مهم و دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ تصویب و سپس در سال ۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت افزود: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان سمنان بالای ۶۰ سال هستند که این جمعیت می‌توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مناسب سازی صرفا مختص معلولین نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد خاطرنشان کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور پیدا کرده و خدمات دریافت کند.

وی با اشاره به بهبود برخی خدمات دستگاه ها به جامعه معلولان گفت: در حال حاضر چهار دستگاه اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می‌کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور به پیگیری های ستاد مناسب سازی در استان پرداخت و افزود: تاکنون ۱۵ جلسه مناسب سازی برگزار شده و استان سمنان در بین استانهای کشور، در رتبه یازدهم از نظر رعایت اصول مناسب سازی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰ درصد دستگاه های اجرایی استان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مناسب سازی شدند.

دبیر ستاد مناسب‌سازی استان  با اشاره به جمعیت معلولان در استان تصریح کرد:  در سطح استان بالغ بر ۱۳ هزار نفر معلول داریم که 5000 نفر از آنها معلول جسمی حرکتی و 3000 نفر معلول نیمه بینا و نابینا هستند و این‌ مهم اهمیت مناسب سازی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی بر لزوم اجرایی شدن قوانین تاکید و اضافه کرد: قانون جامع حمایت از معلولین، ظرفیت های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha