• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403031308810
  • خبرنگار : 50233

شهردار سمنان:

ابعاد شخصیتی امام (ره) باید به نسل جوان معرفی شود

ابعاد شخصیتی امام (ره) باید به نسل جوان معرفی شود

ایسنا/سمنان شهردار سمنان از امام خمینی به‌عنوان یک شخصیت جهانی کم‌نظیر نام برد و گفت: باید ابعاد شخصیتی ایشان به نسل جوان معرفی شود.

حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، اظهار کرد: استقبال تاریخی از امام خمینی در بهمن‌ ماه ۱۳۵۷ و بدرقه کم‌نظیر بعد از ۱۰ سال رهبری جهان اسلام در یک دوره تاریخی حساس در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ گویای محبوبیت بی‌نظیر این مرجع عالیقدر جهان تشیع در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی نه‌تنها در ایران که در جهان اسلام و بین آزادگان جهان از جایگاه ممتاز و بی‌بدیلی برخوردار بود، گفت: امروزه ملت‌های آزاده در جهان از امام راحل به‌عنوان یک الگوی تمام‌عیار یاد می‌کنند.

شهردار سمنان با بیان اینکه امام خمینی در دوران ۱۰ سال رهبری خود، منشأ اقدامات زیادی بود، ادامه داد: زندگی ساده و بی‌پیرایه امام خمینی (ره) اندیشه‌های والای او و جایگاه ویژه و ممتاز ایشان در خیزش جهانی علیه نظام سلطه از بنیانگذار انقلاب اسلامی یک الگوی تمام‌عیار در مقیاس جهانی ساخته است.

رئیس مرکز بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم از هویت‌یابی فرهنگی - اسلامی به‌عنوان یکی از دستاوردهای رهبری امام راحل در دوران پیش و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نام برد و گفت: حضرت امام خمینی چه پیش از پیروزی انقلاب و چه در دوران رهبری خود، نقش بی‌بدیلی در بیداری اسلامی جهانی بر علیه نظام سلطه داشته است.

او رهبری امام در دوران هشت سال دفاع مقدس را نمونه دیگری از اندیشه‌های والای این مرد خدایی ارزیابی و بیان کرد: شخصیت عرفانی امام و نقش کم‌نظیرش در فرماندهی آن دوران حماسه و خون، گویای نقش انکارناپذیر بنیانگذار انقلاب اسلامی در فرماندهی جبهه حق است.

وی با بیان اینکه اتکای امام به قدرت الهی سبب شده بود که از ایستادن در برابر همه دنیا که در آن مقطع به حمایت همه‌جانبه از جبهه کفر می‌پرداختند واهمه‌ای نداشته باشد، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس نمونه و نمودی از رهبری مبتنی بر ارزش‌های متعالی اسلامی است که باید به‌عنوان یک الگوی همیشگی به جامعه جهانی معرفی شود.

او ضمن گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، گفت: قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ به‌عنوان یکی از نقاط برجسته در مبارزات مردم ایران، سرآغازی بر اضمحلال رژیم ستمشاهی بود.

ابعاد شخصیتی امام (ره) باید به نسل جوان معرفی شود

وی با بیان اینکه شهادت جمع زیادی از طلاب و مردم ایران در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، چهره واقعی رژیم شاه را هویدا کرد، اظهار کرد: رژیم در آن سال‌ها به‌دنبال در نطفه خاموش کردن قیام مردم ایران بود؛ اما رهبری امام راحل و اصرار ایشان بر تداوم مبارزه و راه شهدای ۱۵ خرداد ماه، بعدها زمینه‌ساز سرنگونی رژیم ستمشاهی در ایران شد.

شهردار سمنان معرفی و شناساندن ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی را امری مهم دانست و با اشاره به این جمله تاریخی مقام معظم رهبری درباره امام راحل که «انقلاب ایران بی‌نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست» گفت: یکی از راه‌های صدور انقلاب اسلامی و حقانیت این نظام مقدس، معرفی بیش از پیش امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی است و همه مردم و مسئولان در جمهوری اسلامی وظیفه داریم که به وظایف خود در این بخش به بهترین نحو عمل کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha