• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401031409733
  • منبع : نمایندگی مازندران

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران

گفتمان الهی امام خمینی (ره) در پیکره جهان اسلام جریان دارد

گفتمان الهی امام خمینی (ره) در پیکره جهان اسلام جریان دارد

ایسنا/مازندران اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، به مناسبت چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، این اداره کل به مناسبت چهاردهم خرداد، سی‌وسومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت پنجاه و نهمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:
چهاردهم و پانزدهم خرداد یادآور بزرگ مردی از تبار عشق و پاکی و زلالیت حضرت امام خمینی (ره) است که بنیان انقلاب مردمی و حکومت اسلامی را در ایران پایه گذاری کرد و احیاگر دین مبین اسلام در عصر خفقان و طاغوت رژیم پهلوی شد.

حضرت امام خمینی (ره) تربیت یافته مکتب قرآن و اهل بیت (ع) و از چهره‌های تاریخ ساز قرن بیستم، برای شکل گیری انقلاب اسلامی دست از مبارزه نکشید و پیام معنوی و عرفانی اش را که ریشه در اسلام ناب محمدی داشت با رویکرد نوین به جهانیان ارائه کرد.

ظهور این مرد خدایی در فضایی پر از ظلم نظام سلطه و استبداد و استعمار معجزه الهی بود که تاریخ را دگرگون ساخت و چیزی نگذشت که تفکر و اندیشه انقلابی این مرد به جهان صادر شد و امروز شاهد بیداری اسلامی در بین جوامع مختلف بشریت هستیم و نقش داهیانه معمار کبیر انقلاب در براندازی حکومت جهل و نیستی و تباهی به عینه برای ملت آزادی‌خواه جهان تبیین شد.

هرچند که این شخصیت ملکوتی و الهی در چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ به آسمان‌ها بال گشود، اما تفکر و گفتمان متعالی و آرمانی امام بزرگ زنده‌تر شد و، چون رود در پیکره جهان اسلام جریان دارد و زمینه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم کرده است و حرکت استکبارستیزی اش با رهبری امام خامنه‌ای تداوم یافته و شادی بخش دل‌های مستضعفین جهان شد.

پیوند ناگسستنی این تاریخ، با سالروز قیام خونین شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ تجلی‌گر حماسه‌ای از جنس مردان عاشورایی این سرزمین است که در مقابل ظلم و ستم ایستادند و برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان جانفشانی کردند و امروز نام‌شان در تاریخ انقلاب جاودان شد.

این روز بزرگ و سرنوشت ساز سرآغاز مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی و نشان دهنده پیوند دینی و معنوی مردم با آرمان‌های الهی امام راحل و به مثابه نقطه آغاز انقلاب اسلامی و مقدمه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله فرجه الشریف) است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، بر ادامه راه امام و شهدا تأکید داشته و اعلام می‌دارد اینک که به فضل الهی شاهد استقرار دولت انقلابی هستیم با قدرت و جدیت تمام برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی و با شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه ترسیم شده است، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و متحدتر و مستحکم‌تر از گذشته در این مسیر برای برچیده شدن ظلم و استکبار به حرکت خود ادامه خواهیم داد تا استقرار دولت جهانی مهدی موعود پای در رکاب، ولی فقیه زمان خواهیم ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha