• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403031308894
  • خبرنگار : 50233

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تبیین کرد

جمهوری اسلامی مهمترین میراث معنوی امام خمینی برای جهان اسلام

جمهوری اسلامی مهمترین میراث معنوی امام خمینی برای جهان اسلام

ایسنا/سمنان رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از امام خمینی (ره) به‌عنوان یک رهبر کاریزماتیک و منحصربه‌فرد نام برد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با نهضت خود به ۲۵۰۰ سال حاکمیت فردی و ستمشاهی در ایران پایان داد.

علی منصفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و سالروز قیام ۱۵ خرداد، از جمهوری اسلامی به‌عنوان مهمترین میراث معنوی امام خمینی برای جهان اسلام و جامعه ایرانی - اسلامی نام برد و اظهار کرد: واکاوی و تبیین معارف، اندیشه‌ها و منظومه فکری امام (ره) به‌عنوان بنیانگذار و احیاگر حکومت اسلامی امری حیاتی است که نباید از آن غفلت کنیم.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان از قیام تاریخی مردم ایران به رهبری امام خمینی به‌عنوان یک نقطه عطف در جهان اسلام نام برد و افزود: امام خمینی از چنان جایگاه کم‌نظیری در ایران و جهان اسلام برخوردار است که می‌توان تاریخ را به دوران پیش و پس از رهبری امام راحل تقسیم کرد.

وی از نظریه ولایت‌ فقیه امام خمینی به‌عنوان بزرگترین دستاورد زعامت دینی و سیاسی امام راحل نام برد و گفت: این نظریه مترقی به‌عنوان اساسی‌ترین گفتمان سیاسی فقهی امام راحل با الهام از منابع اسلامی و قرآنی زمینه‌ساز شکل‌گیری حاکمیت شیعه بعد از قرن‌ها شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بر ضرورت معرفی اندیشه‌های امام راحل تاکید و بیان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و مراکز علمی و پژوهشی وظیفه دارند نسل جوان امروز را بیش از پیش با جوهره اندیشه‌های امام آشنا کنند.

منصفی‌راد از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی برآمده از اندیشه‌های امام نام برد و گفت: جهاد دانشگاهی و دیگر نهادهای انقلابی در این حوزه وظیفه و رسالتی سنگین دارند.

این مدرس دانشگاه معرفی و تبیین اندیشه‌های امام خمینی را در ادامه جهاد تبیین مدنظر رهبری معظم انقلاب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان شاخص‌ترین شاگرد مکتب امام که درس امامت و رهبری امت را از مکتب او آموخته است، همواره بر تبیین اندیشه‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند.


وی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: جایگاه رفیع امام در اندیشه‌های مقام معظم رهبری از چنان رفعت و عظمتی برخوردار است که معظم‌ له درباره ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته‌اند: «این انقلاب بی نام خـمینی در هـیچ جای جهان شناخته شده نیست، الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتی دست نیافتی و جایگاه والای انسانی او، جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه است. او آن نخستین بود که دومین نداشت ». 

جمهوری اسلامی مهمترین میراث معنوی امام خمینی برای جهان اسلام
منصفی‌راد از جمهوری اسلامی به‌عنوان مهمترین میراث امام خمینی برای جامعه اسلامی نام برد و گفت: همه ما به‌عنوان وارثان و دلدادگان انقلاب امام، وظیفه داریم از این میراث گرانبها حفاظت و آن را به بهترین شکل ممکن به جهانیان و بخصوص به نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عزت و اقتدار امروز کشور را وامدار اندیشه‌های الهی امام راحل ارزیابی کرد و با اشاره به نقش بی‌بدیل امام در دوران دفاع مقدس گفت: از آنجا که اندیشه‌های امام از زلال‌ترین اندیشه‌های اسلامی سرچشمه می‌گرفت، امام (ره) با الهام از آموزه‌های ناب اسلامی، جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و حماسه‌ای ماندگار و ابدی در تاریخ کشور تبدیل کرد.


وی از بدرقه تاریخی امام در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به‌عنوان تجسم و نمودی از محبوبیت امام در پایان یک دهه رهبری جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: اندیشه‌های امام، امروز فراتر از مرزهای جغرافیایی، مرزهای عقیدتی و انسانی را درنوردیده و بین آزادگان جهان از اقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است.

او از وصیت‌نامه امام راحل به مثابه منشور حکومتی جمهوری اسلامی یاد و اضافه کرد: تبیین این منشور می‌تواند به حفظ و حراست بهتر و قوام بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان مهمترین میراث اندیشگی امام برای نسل‌های بعد کمک کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha