• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400062418367
  • خبرنگار : 50018

رئیس اورژانس استان خبر داد

اختصاص ۲۵ درصد از عملیات اورژانس آذربایجان شرقی به بیماران کرونایی

اختصاص ۲۵ درصد از عملیات اورژانس آذربایجان شرقی به بیماران کرونایی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که نزدیک به ۲۵ درصد از عملیات اورژانس استان مربوط به کرونا است، گفت: در سال‌جاری از تعداد ۴۲۰ ماموریت انجام گرفته توسط کارشناسان اورژانس، ۱۰۰ مورد آن کرونایی بوده است.

فرزاد رحمانی  روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اظهار کرد: براساس آیین نامه پوشش فراگیر، زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار در کلانشهرها ۱۲ دقیقه، در شهرهای کوچک هشت دقیقه و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه بوده که به ازای هر ۴۰ کیلومتر حضور یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ ضروری است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعداد پایگاه‌ها در تبریز به ۳۳ پایگاه افزایش یافته است؛ از این رو زمان رسیدن به بالین بیمار نیز به ۱۱ دقیقه کاهش یافته و درصدد آن هستیم تا سال ۱۴۰۵ به ۴۵ پایگاه برسانیم که در این صورت زمان رسیدن به بالین بیمار ۱۰ دقیقه می‌شود. 

وی با بیان این‌که مامویت اورژانس در راستای کرونا ویروس، انتقال بیماران بوده و تمامی پایگاه های اورژانس استان مجهز به تجهیزات ویژه هستند، گفت: روزانه ۴۲۰ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام می شود که شهرستان های سراب و مرند شامل این آمار نیستند.

رحمانی متذکر شد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۲۷۸ نفر از کارشناسان اورژانس به کرونا مبتلا شدند که آقایان عباس انصاری (کارشناس اورژانس سراب) و ابراهیم خلیلی (کارشناس اورژانس کلیبر) شهید شدند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سالجاری میزان ماموریت‌های اورژانس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۱۸ مورد ماموریت تصادفی انجام شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۷۶۰ مورد بوده است.

وی افزود: ۴۴ مورد فوتی توسط کارشناسان اورژانس در صحنه تصادفات تایید شده و۱۰ هزار و ۱۰۹ مصدوم به بیمارستان انتقال یافته و یک هزار و ۳۵۹ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان این‌که ضرب و شتم کارشناسان اورژانس به یکی از معضلات تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد ضرب و شتم هشت مورد از کارشناسان اورژانس بودیم که این موضوعات از طریق حقوقی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین یکی دیگر از معضلات ما ماموریت‌های کاذب مرکز است، گفت: متاسفانه در اوج ترافیک کاری، حدود ۲۰ درصد از تماس‌های روزانه ما مزاحمت‌های تلفنی هستند که این شماره‌ها را پیگیری کرده و مسدود می‌شوند.

رحمانی اظهار کرد: با توجه به ترافیک شهر تبریز سه دستگاه موتور آمبولانس در سطح شهر مستقر است که در صورت ترافیک بلافاصله بر بالین بیمار حاضر می شوند؛ از این رو در صدد هستیم تا این تعداد را به ۱۰ دستگاه افزایش دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: در بافت مرکزی تبریز به خصوص بازار، به دنبال تاسیس پایگاه اورژانس هستیم که خیرین و ارگان‌های مختلف باید در این زمینه برای ما کمک کرده تا زمینی برای ساخت در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha