• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400062418291

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان:

طرح اهدای خون توسط جامعه ورزش در فارس اجرا می‌شود

طرح اهدای خون توسط جامعه ورزش در فارس اجرا می‌شود

ایسنا/فارس رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس از اجرای طرح اهدای خون توسط جامعه ورزش و جوانان همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

کاوه باشتی با اشاره به رسالت هیئت پزشکی ورزشی فارس در راستای خدمت به سلامت جامعه، گفت: با توجه به کمبود شدید ذخایر تمام گروه‌های خونی در کشور، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی طرح سراسری اهدا خون جامعه ورزش و جوانان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی فارس، او ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده این طرح در شهرستان‌های استان فارس نیز توسط هیئت پزشکی ورزشی و با همراهی اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها انجام می‌شود.

باشتی افزود: در یکی دو سال اخیر و پس از پیداش ویروس کرونا با وجود نیاز بیشتر به فرآورده‌های خونی و همچنین نیاز همیشگی به خون برای بیماران مختلف، به دلیل محدودیت‌های اجتماعی میزان اهدای خون کاهش یافته که در چند ماه اخیر ذخایر گروه‌های مختلف خونی کاهش چشمگیری داشته و از انجا که ورزشکاران همیشه در کمک به همنوع در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده اند و به جوانمردی و پهلوانی شهرت دارند این بار نیز از جامعه ورزش دعوت می کنیم تا با شرکت در این امرخداپسندانه روح جوانمردی را به نمایش بگذارند. 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: خون ماده‌ای است که هیچ جایگزینی ندارد و هر فرد با اهدای خون خود می ‌تواند جان هم نوع خود را نجات دهد ضمن اینکه اهدا خون نه تنها ضرری برای اهدا کننده ندارد بلکه برای باعث تحریک سیستم خون سازی بدن و فعالیت بیشتر آن  و تولید سلول‌های جدید خونی می‌شود. 

این پزشک فوق تخصص اضافه کرد: اهدای خون باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود و از این بابت اهدا کنندگان خون نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای مناسب خون خود را اهدا کنند تا جانی دوباره به نیازمندان اهدا کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با اشاره اینکه هیچ وقت تا این حد در کشور ذخایرخونی کاهش نیافته بود، تاکید کرد: وظیفه همگانی است تا در این طرح شرکت کنیم و امیدواریم تا با اجرای این طرح ذخایر خونی کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای یابد و  اجرای این طرح در کشور مستمر باشد. 

باشتی خاطرنشان کرد: طرح اهدای خون جامعه ورزش و جوانان در شهر شیراز ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در محل هیئت پزشکی ورزشی فارس واقع در بولوار هفت تنان نبش کوچه ۲۰ انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha