• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400061510943
  • منبع : نمایندگی ایلام

تشکیل بیش از ۳ هزار شرکت و اتحادیه تعاونی در ایلام

تشکیل بیش از ۳ هزار شرکت و اتحادیه تعاونی در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: هم اکنون ۳۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است.

«محمد نوذری»، استاندار ایلام، در دیدار با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: حلقه مفقوده بین آموزش و اشتغال، مهارت است که در راستا تعاونی‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در مهارت آموزی و اشتغال پایدار در کوتاه مدت ایفا کنند و اقتصاد بدون تعاونی معنی ندارد چرا که مبنای اقتصاد تعاونی است و باید به این مهم در کشور توجه ویژه شود.

وی گفت: براساس  اصل ۴۴ قانون اساسی ، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است که در این راستا می طلبد به بخش تعاونی ها بعنوان مهم ترین بخش بیش از پیش توجه شود و  بخش تعاونی شامل شرکت‌ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود و می‌تواند در رشد، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق و روستاهای کم برخوردار نقش موثری ایفا کند.

استاندار ایلام بر ضرورت افزایش سهم زنان و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در تشکیل تعاونی ها تاکید کرد و گفت: ۶۵۹ تعاونی معادل ۲۸ درصد تعاونی های استان را بانوان تشکیل داده‌اند که این رقم باید افزایش یابد. 

نوذری با بیان اینکه در کشور ما نگاه و بینش به اشتغال تنها بخش دولتی است اما این نگرش کاملا اشتباه و در دنیا منسوخ شده است، ادامه داد:  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده از طریق برگزاری سمینارها و جلسات، آن را در مسیر و سهیم شدن در تعاونی ها ترغیب کند.

«شکراله شیرخانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: هم اکنون ۳۳۰۸  شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است و  از مجموع سه هزار و ۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی استان، هم اکنون ۲ هزار و ۵۳ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر نیز دراین تعاونی ها مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد:  در بخش کشاورزی ۱۱۰۱ تعاونی معادل ۳۳ درصد، بخش خدمات ۹۱۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۶۰۲ تعاونی در استان فعال هستند و  ۶۵۹ تعاونی در ایلام را بانوان تشکیل می دهند. 

شیرخانی با بیان اینکه شرکت تعاونی ۱۸۹ قدر رزمندگان ایلام در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان به عنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد، تصریح کرد:  این شرکت تعاونی برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده و مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد تومان بخش تعاون استان تسهیلات جذب کرد و توانستیم رتبه چهارم کشور از جذب تسهیلات را کسب کنیم، تصریح کرد:  باید بستر لازم  برای متقاضیان فراهم شود که رویش فضای تولید و اشتغال در آن به نحوی بسیار مطلوبی ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha