• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072217144
  • خبرنگار : 71299

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین استان ایلام:

هنر ابزاری مؤثر در انتقال فرهنگ اسلامی است

هنر ابزاری مؤثر در انتقال فرهنگ اسلامی است

ایسنا/ایلام معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: عکس‌ها، نقش رسانه‌ را ایفا می‌کنند و هنر ابزاری مؤثر در انتقال فرهنگ اسلامی است.

سرهنگ «کرم‌رضا نصرالهی» امروز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، در مراسم اختتامیه دومین سوگواره عکس اربعین (رحیل) با تأکید بر جایگاه هنر در جامعه، جهان و استان ایلام، گفت: جایگاه هنر امروز بر کسی پوشیده نیست و اهمیت آن در انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی به وضوح احساس می‌شود، هر ایده‌ای که در قالب هنر ارائه شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی به نمونه‌هایی از آثار هنری اشاره کرد و افزود: اخیراً شعری را در فضای مجازی دیدم که آیت‌الکرسی را به زبان شعر ترجمه کرده بود، این اثر بسیار زیبا و تأثیرگذار بود و نشان می‌دهد که هنر می‌تواند نقش مهمی در انتقال مفاهیم مذهبی و فرهنگی ایفا کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به جریان‌سازی فرهنگی در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شما نقش مؤثری در این زمینه ایفا کردید و مقام معظم رهبری نیز همواره در مورد جهاد در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صحبت کردند و بر لزوم تلاش در این زمینه‌ها تأکید کردند.

سرهنگ نصرالهی به اقدامات اخیر مانند وعده صادق اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان‌دهنده سرمایه اجتماعی و همبستگی مردم است. اگر اتحاد و همبستگی میان مردم و مسئولان وجود نداشته باشد، موفقیت‌های ما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وعده صادق ۱ و ۲ به‌روشنی قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد. دشمن اکنون می‌داند که ما می‌توانیم دورترین و حساس‌ترین پایگاه‌ها را هدف قرار دهیم و رژیم صهیونیستی دیگر در امان نیست.

سرهنگ نصرالهی با تأکید بر اهمیت تبیین و هنر، گفت: نقش هنرمندان و رسانه‌ها در این زمینه بسیار حیاتی است. امروز حتی عکس‌ها نیز تبدیل به رسانه شده‌اند و هر عکسی که تولید می‌شود، می‌تواند پیام خاصی را منتقل کند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن، گفت: ما نه تنها در حال دفاع هستیم، بلکه باید از خودمان و کشورهای همسایه‌مان دفاع کنیم. امروز لبنان، سوریه و فلسطین به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت شناخته می‌شوند و وظیفه شرعی ما ایجاب می‌کند که از آن‌ها حمایت کنیم.

این مسئول تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به بالاترین سطح قدرت بازدارندگی دست یافته است و این موضوع باید با امیدواری به آینده به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha