• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400061410429
  • خبرنگار : 50436

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد؛

دوز دومی‌ها در اولویت واکسیناسیون/توزیع آسترازنکا در مراکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دوز دومی‌ها در اولویت واکسیناسیون/توزیع آسترازنکا در مراکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در توزیع واکسن‌ها مراکزی که افراد برای دوز دوم به آن‌ها مراجعه می‌کردند، در اولویت هستند، گفت: همچنین افرادی که در انتظار دوز دوم واکسن و مخصوصا واکسن آستارازنکا بودند در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون ضمن اشاره به اینکه در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با ۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دارد، گفت: تا هفته قبل روزانه به طور میانگین  یک درصد از این جمعیت واکسینه می‌شدند، اما با کمبود  دو نوع از واکسن‌های موجود، در روند واکسیناسیون دچار مشکل شدیم. 

وی افزود: پنجشنبه و جمعه هفته قبل، به میزان قابل توجهی واکسن سینوفارم و آستارازنکا وارد کشور شد که روز قبل توسط وزارت بهداشت در بین استان‌ها توزیع شد و ما نیز به مراکز خود فرستادیم. طبق نتیجه‌گیری که در جلسه پایش واکسیناسیون در روز گذشته داشتیم، قرار شد مراکزی که افراد برای دوز دوم به آن‌ها مراجعه می‌کردند، در اولویت توزیع باشند. 

رحیمی تصریح کرد: در حقیقت افرادی که دوز اول را دریافت کردند و منتظر دوز دوم هستند، به خصوص برای واکسن آستارازنکا، در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اظهار به اینکه «هدف ما واکسیناسیون روزانه ۱۲۰ هزار نفر است»، بیان کرد: دهه ۶۰ بزرگترین هرم سنی را دارد و اگر بخواهیم  وارد واکسیناسیون افراد متولد دهه ۶۰ شویم، طبیعتا باید میزان واکسیناسیون روزانه را افزایش دهیم. به همین منظور در جلسه ستاد استانی طرحی را در خصوص افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون به استاندار اعلام کردیم. 

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها در این زمینه باید به ما کمک کنند؛ زیرا حدود یک میلیون نفر در این رده سنی قرار دارند و حجم کار سنگینی را در رابطه با واکسیناسیون این رده سنی خواهیم داشت. اگر اهداف مدنظر ما به همین نحو پیش رود، ظرف یک ماه آینده می‌توانیم واکسیناسیون را به نقطه قابل قبولی برسانیم. 

رحیمی تاکید کرد: راهکار درست این است که در زمان پیک موج، قرنطینه را تشدید کرده و در زمان غیرپیک واکسیناسیون را با حداکثر سرعت انجام دهیم. در حال حاضر که شیب بیماری در استان در حال نزولی شدن است، مهم‌ترین مسئله بحث سرعت واکسیناسیون در سراسر کشور است. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در بسیاری از شهرهای استان رو به کاهش است و تغییر رنگ اتفاق افتاده است. در خصوص مشهد و سایر شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، منتظر هستیم آمار و ارقام از سوی وزارت بهداشت فرستاده شود تا به بررسی مجدد بپردازیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha