• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400061410070
  • خبرنگار : 50210

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) اراک

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) اراک

ایسنا/مرکزی عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) اراک آغاز شد.

رییس شورای شهر اراک ۱۴ شهریورماه در آیین آغاز عملیات اجرایی میدان امام حسین(ع) اراک با بیان اینکه جای خرسندی است که یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در اراک آغاز می‌شود، افزود: این محور جزو پرترافیک ترین و پرترددترین مسیرهای اراک است. شهرک های مسکونی بسیاری در این محدوده از شهر قرار دارند و در واقع یکی از مبادی ورودی شهر محسوب می‌شود و با اجرای این پروژه گشایش مناسبی در قسمت شمالی اراک ایجاد خواهد شد.

وحید میرنظامی افزود: این پروژه در ادامه رینگ شهری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارد و با توجه به اهمیت این پروژه، امیدواریم در زمانبندی مشخص شده کار به سرعت انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، در این آیین رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای شهر اراک نیز گفت: به دلیل حجم ترددها و موقعیت میدان، بیشترین تصادفات را در این نقطه از شهر شاهدیم و به همین دلیل در اولویت کاری شهرداری قرار گرفت و با شعار "همه با هم شهر را خواهیم ساخت" سعی می کنیم با توان موجود در شهرداری و کمک پیمانکاران بتوانیم در اسرع وقت پروژه را افتتاح کنیم.

علی چگینی افزود: در برآورد اولیه هزینه پروژه ۴۰ میلیارد تومان خواهد بود و دو تقاطع غیرهمسطح نیز در قالب این پروژه احداث می‌شود که ماشین آلات سنگین از تقاطع زیرین عبور خواهد کرد.

سرپرست شهرداری اراک نیز اظهار کرد: شهر اراک تک هسته ای و دارای مدل شعاعی است و برای کاهش بار ترافیکی مرکز شهر و انتقال آن به کمربند حلقوی، ناچار به احداث چنین پروژه هایی هستیم.

محمد جعفرپور با اشاره به اینکه براساس بودجه سال ۱۴۰۰، برای اجرای سه پروژه و تقاطع غیرهمسطح شامل تقاطع حاج قاسم سلیمانی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سه راه خمین(ورودی شهر اراک) و پروژه میدان امام حسین(ع) به عنوان تکمیل کننده پروژه شهید سلیمانی با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار منعقد شده است، گفت: پروژه میدان امام حسین(ع) به لحاظ اهمیت پس از تقاطع شهید سلیمانی، اولویت دوم را برای شهر و شهرداری اراک دارد چراکه این نقطه از شهر نقطه پرتردد و پرحادثه با حوادث جرحی است به همین دلیل عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha