• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061409825
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

درخشش تیم ایران در مسابقات ارتش های جهان "اربابان سلاح"

درخشش تیم ایران در مسابقات ارتش های جهان "اربابان سلاح"

ایسنا/اصفهان  مراسم اختتامیه مسابقات ارتش های جهان «اربابان سلاح» با قهرمانی تیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

آیین اختتامیه مسابقات ارتش های جهان «اربابان سلاح» شامگاه گذشته (شنبه- ۱۳ شهریورماه) با حضور امیر سرتیپ محمدحسن باقری معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر کیومرث حیدری -فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ علیرضا شیخ- معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدحسین مستشاری- معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش، محسن آذرافروز فرماندهان نظامی منطقه اصفهان، فرماندهان کشورهای روسیه ویتنام و ازبکستان، سید محمدطباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و جوانان و معاونین وی، مسئولان کشوری و لشکری استان و نمایندگان کشورهای خارجی شرکت کننده در این مسابقات پس از دو هفته رقابت با معرفی تیم های برتر در بخش های مختلف برگزار شد.

توسعه صلح، افزایش تعاملات و تبادل دانش

امیر کیومرث حیدری- فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به مدت ۲۷ روز میزبان مسابقات بین المللی ارتش های جهان "اربابان سلاح" بودیم، خدا را شاکریم که در این مدت و در شرایط شیوع ویروس کرونا روند اجرایی مسابقات و میزبانی و همچنین  داوری ها به خوبی و بدون کم و کاست و در صحت و سلامت نفرات به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از شرکت در این مسابقات توسعه صلح و دوستی، افزایش تعاملات آموزشی فرهنگی و تبادل دانش و تجربه با کشورهای دوست در منطقه است و به همین منظور ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشته های  مختلف بین المللی حضور فعال دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم در این مسابقات که زیر ساخت های آن در کمتر از ۳ ماه انجام شده، لذت برده و تجربه اندوزی خوبی کسب کرده باشید، همچنین امیدوارم ایران که مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی است، میزبانی شایسته ای برای شما بوده و خاطرات خوشی را از این سرزمین کهن با خود به کشورتان به یادگار ببرید.

وی اضافه کرد: شایسته است قهرمانی تیم اربابان سلاح ایران را در این رقابت های نفس گیر تبریک گفته و از سایر کشورها نیز که در برگزاری مهیج و جذاب این رقابت‌ها حضور داشتند تشکر کنم.

مسابقات ارتش های جهان در ۳۴ رشته به میزبانی ۱۱ کشور

امیرسرتیپ محسن آذر افروز- ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و مسئول برگزاری مسابقات نظامی اربابان سلاح اظهارکرد: مسابقات در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا و در جهت مودت و تبادل دانش نظامی برگزار شد تا همه پیام صلح و دوستی را منتشر کنیم.

وی افزود: مسابقات ارتش های جهان در سال ۲۰۲۱ به طور همزمان به میزبانی 11 کشور و در 34رشته برگزار شد،  در ایران بازی های اربابان سلاح به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شاهین شهر و اصفهان برگزار شد، مسابقاتی که تمام شرکت کنندگان از ابتدا تا انتها در صحت و سلامت و در رقابت هایی جذاب و تنگاتنگ نتایج درخشانی را به دست آوردند.

اسفندیار تاجمیر- فرماندار شاهین شهرو میمه  نیز در اختتامیه مسابقات اربابان سلاح با آرزوی سلامتی برای تمام جهانیان در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: برگزاری این مسابقات حرکت شاخص فرامرزی در یک صد سال اخیر در بخش ورزشی و نظامی است که برای نخستین مرتبه در ایران برگزار شد.

وی افزود: انتخاب شاهین شهر به عنوان محل اصلی از بین صدها نقطه جغرافیایی نشان از فرصت های این شهر در کشور است و باید از تمام ارگان ها و سازمان های شاهین شهر که در برگزاری این مسابقات همکاری لازم را داشتند تشکر کرده و همچنین موفقیت تیم ایران را تبریک می گوییم، این میزبانی می تواند در مسیر رشد و توسعه ارتباطات بین المللی، منطقه ای و جهانی سازنده باشد.

به گزارش ایسنا؛ رقابت های اربابان سلاح با حضور تیم های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری سوسیالیستی ویتنام و ازبکستان در پنج مرحله برگزار شد.

در رقابت‌های توپ ۱۲۲ میلیمتری دی ۳۰ تیم ایران قهرمان شد، ازبکستان دوم و روسیه سوم و ویتنام چهارم شدند.

در رقابت‌های توپ ۲۳ میلیمتری زد یو (ZU) تیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سکوی نخست ایستاد و تیم های روسیه، ازبکستان و ویتنام سکوهای دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند و در بخش راکت انداز گراد تیم ازبکستان اول شد و تیم های ایران، ویتنام و روسیه دوم تا چهارم شدند.

در مسابقات بیاتلون سلاح های انفرادی که شامل سلاح ها شامل تفنگ کلاشینکف ak۴۷ و تیربار pk و کلت ۹ میلیمتری بود تیم ایران با کمترین خطا و بیشترین امتیاز قهرمان شد و  ازبکستان، ویتنام و روسیه دوم تا سوم شدند.

در جمع بندی همه مسابقات انفرادی و ترکیبی تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه بخش ها قهرمان شد.

در بیاتلون گروهی تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۴ دقیقه در رقابت با ازبکستان با زمان ۵۱ دقیقه به قهرمانی رسید. بیاتون گروهی ترکیبی ورزش اسکی صحرانوردی و تیراندازی  است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha