• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080201719
  • خبرنگار : 50653

۹۳ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در اصفهان نشان‌دار شده‌اند

۹۳ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در اصفهان نشان‌دار شده‌اند

ایسنا/اصفهان مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های ناباروری و نازایی را در بیمه سلامت استان اصفهان پوشش داده‌ایم که اقدامی جالب‌ توجه است.

محمدحسین صفاری امروز چهارشنبه، ۲ آبان‌ماه در نشست خبری اداره‌کل بیمه سلامت استان اصفهان که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در ۳ آبان‌ماه ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی تصویب و به همین مناسب این روز در تقویم ملی به نام بیمه سلامت نام‌گذاری شد. امسال سی‌امین سالگرد تصویب این قانون است. بیمه سلامت یکی از بیمه‌های پایه درمان کشور است که به‌طور تقریبی، نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: بیمه‌های پایه تحت قوانین شورای عالی بیمه سلامت کشور فعالیت دارند و بیمه‌های پایه درمان نیز تابع این ضوابط هستند. بر اساس ضوابط موجود، در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه‌های درمان و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌های درمان تحت‌ پوشش بیمه‌ها قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: در سال‌های اخیر، بیمه سلامت اقدامات شاخص و بارزی داشته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در حوزه بیمه‌های پایه، یعنی اجرایی‌ کردن نسخه‌نویسی الکترونیک بوده است. این خدمت نو از دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. نباید فراموش کرد که زیرساخت تمام طرح‌های تحولی حوزه سلامت، نسخه‌نویسی الکترونیک است.

صفاری با بیان اینکه نسخ صادره بیمه سلامت استان اصفهان حدود صددرصد الکترونیکی است، گفت: ثبت ۹۸ درصد نسخ به‌صورت کامل آنلاین و ۲ درصد نیز آفلاین است. ۲ درصد آفلاین در مواقع خاص از جمله قطعی برق، اینترنت و مشکلات سامانه‌ای اتفاق می‌افتد. بنابراین نسخه کاغذی صادرشده باید توسط پزشک و داروخانه به‌صورت الکترونیک تأیید شود.

وی با اشاره به اینکه صدور بیمه‌نامه رایگان یکی از دستاوردهای مهم است، تصریح کرد: در این طرح برای چند گروه از افراد شامل ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت، اقشار ضعیف جامعه و پنج دهک پایین درآمدی، بیماران خاص و صعب‌العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خانواده شهدا و جانبازان (ایثارگران) و زندانیان و افراد مجهول‌الهویه بیمه‌نامه رایگان صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان یادآور شد: در استان اصفهان بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیمه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر آن‌ها رایگان است. همچنین برای حق بیمه پرداختی دهک‌های شش تا نه بین ۸۰ تا ۵۰درصد تخفیف وجود دارد. میزان پرداختی این دهک‌ها به‌ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد است.

۹۳ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در اصفهان نشان‌دار شده‌اند

صفاری با اشاره به اینکه تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج ازجمله اقدامات مؤثر بیمه سلامت طی سال‌های اخیر بوده است، توضیح داد: این صندوق از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ آغازبه‌کار کرده است و در حال حاضر ۱۲۷ بیماری اعم از سرطان، ام‌اس، تالاسمی و سکته مغزی تحت‌ پوشش آن قرار دارد. این بیماران پس از پرداخت هزینه توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی، مشمول گرفتن کمک از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه بستری و درمان ۲۰ بیماری از ۱۲۷ مورد مذکور در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان است، اظهار کرد: هزینه‌های همراه بیمار جزو هزینه‌های درمان بیماری قرار نمی‌گیرد. بیمه سلامت استان اصفهان تاکنون بیش از ۸هزار میلیارد به صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرداختی داشته است. درواقع، استان اصفهان در این زمینه رتبه یک کشوری را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با تأکید بر اینکه بیش از ۹۳هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند، افزود: برای این بیماران بسته خدمتی تعریف شده است. هنگام مراجعه این بیماران به داروخانه‌ها و مراکز درمانی، به‌صورت الکترونیکی تخفیف اعمال می‌شود. در چند سال گذشته، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی از دیگر اقدامات بوده است. این درمان قبل از قانون جوانی جمعیت پوشش بیمه درمانی نداشت، اما اکنون تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفته است و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود.

صفاری با بیان اینکه در موضوع بیمه هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی، مبنای تعرفه عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ برای اولین‌بار در کشور پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری در سازمان بیمه سلامت اجرا شده است. هم‌اکنون این امکان برای زوجین فراهم است که از خدمات درمانی ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در تمامی مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه استفاده کنند. تاکنون ۴۰میلیارد تومان هزینه‌های ناباروری و نازایی را در بیمه سلامت استان اصفهان پوشش داده‌ایم که اقدامی جالب‌ توجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha