• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400061309287
  • خبرنگار : 50180

دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی گل کاشتند

دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی گل کاشتند

ایسنا/کرمانشاه مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران گفت: ۱۴ دانش آموز ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی WAMAS 2021 دبی گل کاشتند.

دکتر علی عادلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزان نابغه‌ تیم ملی محاسبات ذهنی ایران که در المپیاد کشوری ویراکاپ 1400 موفق به کسب مقام برتر شده بودند، در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی WAMAS  2021 دبی افتخار آفرینی کرده و مقام اول تیمی را از آنِ جمهوری اسلامی ایران کردند.

 عادلی با بیان اینکه همه 14 دانش‌آموز شرکت کننده در این مسابقات رتبه کسب کردند، گفت: چهار دانش آموز عنوان قهرمان قهرمانان، دو نفر قهرمان، یک نفر مقام اول و هفت نفر دیگر مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.

مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران و دبیر کل المپیاد ملی ویراکاپ اظهار کرد: این دانش آموزان روز گذشته(12 شهریور) در رقابت‌های سخت محاسبات ذهنی با دانش آموزان نخبه سایر کشورها رقابت کرده و در مدت زمان ۱۰ دقیقه به ۴۰۰ سوال پاسخ دادند. 

عادلی ادامه داد: این دانش آموزان از دو استان تهران و کرمانشاه راهی این دوره از مسابقات شده و همگی در رشته محاسبات سریع ذهنی شرکت کرده بودند.

عادلی گفت: دانش آموزان نابغه‌ تیم ملی محاسبات ذهنی ایران پیش از این  در المپیاد کشوری ویراکاپ 1400 موفق به کسب مقام برتر شده بودند.

وی یادآور شد: 24 کشور جهان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که 12 کشور به خاطر شرایط کرونا و قوانین تست PCR موفق به شرکت در مسابقات نشدند و انصراف دادند.

 وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در عصر امروز(13 شهریور) در دبی، اظهار کرد: مدیر سرکنسولگری ایران در امارات بعد از شنیدن خبر موفقیت دانش‌آموزان نخبه ایرانی در مسابقات اعلام کرده در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha