• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400060604148

استاندار گلستان:

۲۱ درصد سالمندان گلستانی هنوز واکسن نزدند

۲۱ درصد سالمندان گلستانی هنوز واکسن نزدند

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه هنوز ۲۱ درصد از افراد بالای ۶۰ سال استان واکسن نزدند، گفت: امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان مقرر شد در قالب طرح شهید سلیمانی یا امکانات دانشگاه علوم پزشکی این افراد رصد نسبت به فراخوان و تزریق واکسن آنها اقدام شود.

هادی حق‌شناس امروز شنبه ششم شهریورماه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر از پیک بسیار بدی که شمار بستری‌های کرونایی به حدود ۲ هزار و بیماران سرپایی به ۱۷۰۰ نفر رسیده بود، عبور کردیم و امروز ۶۰۰ نفر از شمار بیماران بستری کاهش پیدا کرده و مراجعه‌کنندگان نیز کم شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط قرمز کرونایی همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌های ما همانند اسفندماه سال ۹۸ بالاست و باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشت.

استاندار گلستان بیان کرد: در حال حاضر محدودیت تردد بین استان‌ها برداشته شده اما محدودیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان پابرجاست و خودروهای متخلف، اعمال قانون می‌شوند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه منع تردد شبانه همچنان پابرجاست، گفت: مشاغلی که مجاز به فعالیت هستند باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک را جدی بگیرند؛ در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: قبل از اینکه وارد پیک کرونا دیگری شویم مقرر شد تا شورای زیستی در روستاها متشکل از شورا، دهیار، پایگاه بسیج، بهورز و معتمد محل تشکیل شود تا نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فرایند واکسیناسیون همکاری داشته باشند.

استاندار گلستان تصریح کرد: امیدواریم در گلستان ظرف ۱۰ روز آینده به پایین‌ترین سطح ممکن ازنظر شیوع کرونا برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha