• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060402995
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

تخت‌های بیمارستانی دلیجان دو برابر شد

تخت‌های بیمارستانی دلیجان دو برابر شد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با بهره برداری از ۴۰ تخت بیمارستانی، ظرفیت تخت های بیمارستان شهر دلیجان به دو برابر افزایش یافت.

سید علی آقازاده چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ در جریان دومین روز از هفته دولت و سفر به شهرستان دلیجان در بازدید از فاز دوم شرکت اسپادانا قیر پاسارگاد مستقر در شهرک صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از طرح های اقتصادی و بهداشتی و درمانی در این شهرستان، بیان کرد: برای طرح های این شهرستان ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری صورت گرفته مربوط به دو شرکت تولید الیاف مصنوعی است، گفت: این دو شرکت توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است که امروز رسما وارد مدار تولید شد و اولین فاز شرکت تولید قیر در این شهرستان نیز به بهره برداری رسید.

آقازاده تصریح کرد: شرکت اسپادانا یکی از شرکت های فعال در حوزه نفتی است که صادرات محصولات و تاسیسات فلزی خود به کشورهای همسایه از جمله پاکستان را نیز آغاز کرده است.

وی با اشاره به توسعه بیمارستان امام جعفرصادق(ع) شهرستان دلیجان، بیان کرد: در این بیمارستان با کمک دانشگاه علوم پزشکی اراک، استانداری مرکزی و خیرین سلامت، ۴۰ تخت بیمارستانی وارد مدار خدمت رسانی شد و ظرفیت تخت های بیمارستان مرکز شهرستان دلیجان به دو برابر افزایش یافت.

استاندار مرکزی از بهره برداری مرکز درمانی روستای دودهک خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه ها حدود ۱۷۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان ایجاد شده است و به نظر می رسد با این رویکرد دلیجان در آینده ای نه چندان دور باید نیروی انسانی و کار برای حوزه تولیدی و صنعتی از خارج از شهرستان وارد کند.

آقازاده تاکید کرد: شهرستان دلیجان در دوران تحریم، رشد و توسعه اقتصادی صنعتی را به منصه ظهور رساند.

استاندار مرکزی همچنین در آیین تقدیر از خیرین سلامت این شهرستان اظهار کرد:  هزینه توسعه بیمارستان امام جعفر صادق حدود ۳تا ۴ میلیار تومان بوده است که بیش از نیمی از این مبلغ را خیرین اهدا کردند و نیم دیگر آن را اعتبارات دولتی پرداخت کرده است.

آقازاده اظهار کرد: شهرستان دلیجان در طرح شهیدسلیمانی برای منع تردد ها در شرایط قرمز کرونا، خوب درخشیده است و در همه حوزه ها در نیروی انتظامی و سپاه و بسیج و کادر درمان  با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند این بیماری را در سطح شهرستان کنترل کنند. 

وی با تاکید بر موقعیت جغرافیایی و امنیتی و جایگاه صنعتی شهرستان دلیجان بیان کرد: در هفته گذشته بیش از ۵۳۰ کیلو یعنی نیم تن تریاک در این گلوگاه ضبط‌شد.

با کمبود نیروی درمانی مواجهیم 

فرماندار دلیجان نیز در این مراسم بیان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا در شهرستان دلیجان و با اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی، نیازمند نیروی درمانی متخصص هستیم.

وحید براتی زاده اظهار کرد: وضعیت کرونا در آبان‌ماه سال گذشته در شهرستان دلیجان بسیار بحرانی بود به‌طوری‌ که این شهرستان از ۴۲ شهر بحرانی کشور به‌ حساب می‌آمد.

در سفر استاندار برای بهبود بخشیدن به این شرایط دستوراتی صادر شد که تا به امروز با کمک خیرین و امام جمعه و استانداری به آنها جامه عمل پوشانده شد و حدود ۴۰ تخت و یک بخش سوختگی که از کمبودها و ضعف های شهرستان محسوب می‌شد به بیمارستان افزوده شد و ظرفیت دوبرابری در این بیمارستان بوجود آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستگاه mri که توسط خیر اهدا شده نیز بهره برداری شد، اما چندی‌ است که در بیمارستان دلیجان شاهد کمبود دستگاه سی‌تی اسکن به‌ دلیل خرابی و فرسودگی این دستگاه هستیم و بیماران زیادی به شهرستان‌های دیگر ارجاع داده می‌شوند، لذا لازم است این دستگاه که از قبل مبلغ آن توسط این خیر پرداخت شده‌ است هرچه سریعتر توسط علوم پزشکی به بیمارستان واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha