• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400060302283
  • خبرنگار : 71454

ادامه خروج سینماگران افغان از این کشور

ادامه خروج سینماگران افغان از این کشور

شهربانو سادات، سینماگر افغان نیز پس از چند روز و با همکاری تهیه کننده دانمارکی خود، افغانستان را پس از تحولات اخیر ترک کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «شهربانو سادات» که برای ساخت فیلم «گرگ و گوسفند» برنده جایزه نخست بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ و همچنین فیلم «یتیم خانه» محصول ۲۰۱۹ شناخته شده است، با کمک دولت فرانسه و به همراه ۹ نفر از اعضای خانواده اش، کشورش را ترک کرد. 

«شهربانو سادات» متولد ایران از پدر و مادری افغان و مهاجر است که بخشی از دوران کودکی خود را نیز در روستایی دورافتاده در مرکز افغانستان سپری کرده است. او از جمله چندین هزار افغان است که ترجیح داده اند در مقطع کنونی کشورشان را ترک کنند. 

صحرا کریمی دیگر کارگردان زن اهل افغانستان که با ساخت فیلم «حوا، مریم، عایشه» و رونمایی آن در جشنواره ونیز به شهرت رسید نیز، دیگر سینماگری است که در چند روز اخیر افغانستان را ترک کرده است.

ویدئویی که صحرا کریمی از خروج سراسیمه از کشورش افغانستان منتشر کرد با بازخوردهای زیادی در فضای مجازی رو به رو شد. کریمی که رئیس  سازمان فیلم افغان نیز هست به همراه خانواده اش به کشور اوکراین سفر کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

سلامبنده محمد داود حکمت هستم بازیگر سینمای افقان معجر درایران پسرم امیر ارسلان حکمت 15سالش است در جنگ هرات کشمکش طالبان اعصابش از دست داده منم درفیلم عکس یادگارهی وصبورسرباز نقش داشتم از مقامات بالا خاهش مندم یه دعوت نامه برام هرکشوریکه تداوی امیر ارسلان بشه من بپزیرن نادیده نگیرید من تماخصو

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۷

تا کنون بودنند چه گلی سر مردم افغانستان زدنند جز اندک قدرت خریدشان را برای فیلم هایشان خرج کردنند در دنیای امروز هنر ورزش رسانه ها دنیای مجازی فقط فقط برای نظام های سرمایه کار میکنند تا همان اندک بضاعت طبقات پایین در این مسیر ها که آنان میگویند خرج کنند اریربیاید زندگانی همین افراد را نگاهدکنید آیا با طبقات متوسط جامعه یکی هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۰۰:۲۹

نمیدونم هنرمندهای کشورهای اسلامی تایه کم به شهرت میرسن،یادشون میره مسلمانند،ازبی حجابی ونیمه عریان کردن بگیرتاطرزفکرغربزدشون،همینها دست طالبان بهانه دادن تافکرکنن فقط طالبان مسلمان واقعیزهستن