• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400053121376
  • خبرنگار : 30054

وکیل جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی

جرائم پزشکی در دسته انواع جرائم پر اتفاق در کشور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه وکلای پارسا، این دسته از جرائم عموما به واسطه خطای پزشکی رخ می دهد. در صورتی که بیمار یا خانواده بیمار از پزشک ناراضی باشند می توانند از وی در مراجع قضایی شکایت کنند. این موضوع در مورد شخصیت های حقوقی مانند رئیس بیمارستان و کلینیک ها و ... نیز صادق است. اما چه زمانی نیاز به وکیل جرایم پزشکی وجود دارد؟
در واقع  وکیل جرایم پزشکی می تواند از موکل بیمار یا موکل پزشک خود دفاع کند. پس در هر دو حالت ( پزشک یا بیمار ) از وکیل جرایم پزشکی استفاده می شود. اما مسئله اینجاست که جرائم پزشکی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند و همه این موارد لزوما به دادسرای پزشکی ارجاع نمی شود.
 به طور مثال اگر ثابت شود که پزشک به عمد زندگی بیمار را به خطر انداخته یا باعث مرگ یا نقص عضو او شده است، عملا دادگاه انقلاب وارد عمل می شود. در واقع این جرم در دسته جرائم جزایی محسوب می شود و دادگاه انقلاب به عنوان عالی ترین دادگاه ایران وارد کار می شود. بنابراین زمانی که گفته می شود جرائم پزشکی، لزوما بدین معنی نیست که تنها دادسراهای پزشکی می توانند به این جرائم رسیدگی کنند. این دادسرا ها معمولا به شکایت های اولیه بیمار از پزشک می پردازند و در صورت نیاز پرونده را به دادگاه های عالی ارجاع می دهند.

چه انتظاری می توان از وکیل جرایم پزشکی داشت؟

گرچه در قانون به صورت مجزا از وکیل برای جرایم پزشکی سخن گفته نشده است و یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند این نوع از پرونده ها را قبول کند. اما یک وکیل که به مسائل پزشکی آشنا باشد و در این مسیر تجربه داشته باشد می تواند کارایی بسیار بالاتری برای موکل خود داشته باشد.
از طرف دیگر در وکیل جرایم پزشکی رابطه بین وکیل با سازمان نظام پزشکی اهمیت بالایی دارد. در واقع یکی از اهرم هایی که در این دسته از جرائم به کار برده می شود، ورود سازمان نظام پزشکی به پرونده و اعمال محدودیت هایی برابر قانون برای پزشک است.
بنابراین از وکیل جرایم پزشکی انتظار می رود که بتواند با ایجاد ارتباط مناسب بین دادسرا و سازمان نظام پزشکی بتواند فشار مناسبی بر پزشک خطاکار ایجاد کند یا اگر از طرف پزشک به عنوان وکیل در این پرونده حضور دارد بتواند این اهرم فشار را کم اثر تر کند.
بنابراین عملا وکیل جرایم پزشکی نیاز به روابطی کمی گسترده تر از حوزه قانون و مراجع قضایی باید داشته باشد. گروه وکلای پارسا با داشتن سال ها تجربه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این گروه با داشتن وکلای کارکشته و با تجربه در زمینه های مختلف از جمله جرائم پزشکی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
مسئله مهم این است پیدا کردن یک وکیل جرایم پزشکی چندان کار ساده ای نیست. به هر حال با وجود گسترده بودن این دست از جرائم، وکلای کمتری در این حوزه فعالیت می کنند. گروه وکلای پارسا می تواند فرصت های مناسبی برای انتخاب بهترین ها در اختیار شما بگذارد.

انتهای رپرتاژ آگهی


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha